مصرف غذا‌های پرچرب را در تابستان به حداقل برسانید

تبلیغات بنری


یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شروع فصل تابستان و دمای بالای هوا تاکید کرد: در فصل گرما و تابستان از غذاهای پرانرژی و چربی استفاده نکنید و غذاهای فرآوری شده مصرف کنید. ” غذاهای حاوی نمک پنهان باید به حداقل برسد.

یورنا – به گزارش ویپادا، منصور رضایی با بیان اینکه در گرما تعریق زیاد می شود و نیاز به آب بیشتر می شود، افزود: اگر آب و املاح از دست رفته در اثر تعریق جبران نشود، فرد ضعیف، بی حال، بی حال و افسرده می شود. . در آستانه تحمل مشاهده می شود.

کارشناس تغذیه بیمارستان مسیح دینشوری تایید کرد: در شرایط آب و هوایی گرم، افراد به کالری کمتر و آب، املاح و ویتامین های بیشتری نیاز دارند، بنابراین با افزایش دمای هوا، افراد بهتر است از لبنیات و فرآورده های گوشتی کم چرب استفاده کنند.

رضایی مصرف میوه و سبزیجات تازه برای این فصل را سرشار از آب، املاح، ویتامین ها و فیبر دانست و گفت: با مصرف کمپوت، آب میوه (صنعتی و خانگی) و میوه و سبزی خشک این نیاز را نمی توان تامین کرد. بهتر از استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه است.

این کارشناس علوم تغذیه افزود: مصرف غذاهای پروتئینی گیاهی (دانه، مغز، لوبیا و مغزها) و پروتئین های حیوانی کم چرب مانند تخم مرغ و لبنیات علاوه بر مصرف میوه ها، قدرت بدنی انسان را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان باید مصرف نمک، غذاهای شور و تنقلات مانند چیپس سیب زمینی شور و آجیل شور را محدود کرد و آجیل خام را زیاد مصرف کرد ارزش. همچنین توصیه می شود از این نوع غذاها، غذاهای آماده، صنعتی و فست فودها زیاده روی نکنید.

رضایی بر عدم افراط در مصرف شیرینی، شکلات، شیرینی های طبیعی (عسل، کشمش، کشمش) و میوه های شیرین مانند انجیر، نارگیل، موز، هندوانه و آناناس در تابستان تاکید کرد و گفت: در تابستان از زیاده روی در مصرف آن خودداری کنید. از رنگ قرمز به دلیل داشتن انرژی، کلسترول و چربی بالا، باید از گوشت پرندگانی مانند کبک و بلدرچین در حداکثر تنوع و حداقل مقدار استفاده کرد.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با گرم شدن هوا نیاز بدن به کالری به تدریج کاهش می یابد و باید از مصرف غذاهایی که درصد چربی و انرژی بالایی دارند خودداری کرد، بنابراین باید به مقدار زیاد غذا مصرف کرد. مانند گردو، گردو و کنجد. مصرف آن در این فصل کمتر است.

وی توصیه کرد: در فصل تابستان از مواد غذایی مانند ماست خیار، ماست، خیار، کمی نان و سبزیجات سرد مانند خیار، کاهو، کدو خورشتی (سبز)، گشنیز، اسفناج، ماست و اسفناج زیاد استفاده کنید. غذاهای پخته و آب پز نیز از غذاهای مناسب برای فصل گرما محسوب می شوند، البته توصیه می شود در فصول گرم سال استفاده از کباب یا سرخ کردنی را کاهش دهید.

رضایی استفاده از سوپ ها، آب سبزیجات حاوی سبزیجات غیر سرخ شده، سوپ جو و سوپ جو را در فصل گرما به دلیل خنکی بسیار مفید دانست و آنها را از بهترین غذاها برای رفع تشنگی و گرمای بدن عنوان کرد.

این کارشناس تغذیه همچنین خوردن مرکبات و میوه های ترش و شیرین مانند آب زرشک، شاه توت، تمشک، سیب ترش، گیلاس، گوجه سبز، انار، هلو، زردآلو، هندوانه و گریپ فروت را برای بدن بسیار مفید دانست. فصل گرما.

وی به فواید خوردن سالاد (مانند کاهو و خیار) در تابستان اشاره کرد و تاکید کرد: بهتر است به جای سس تولیدی از سس خانگی استفاده شود و از مخلوط ماست، روغن زیتون، آبلیمو یا پرتقال کمی استفاده شود. نمک و فلفل سیاه و سس دلخواه.

به گفته رضایی، مصرف آب و لبنیات به مقدار کافی مانند شیر و ماست، ترجیح خوردن گوشت سفید بر گوشت قرمز، استفاده از مقادیر کمتر روغن و چربی و همچنین استراحت کافی از اصول سبک زندگی سالم به ویژه در تابستان. فصل

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *