مربیان درجه یک، میلیون دلاری هستند

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس اتحادیه بسکتبال گفت: به دنبال مربی خارجی هستیم و با 4 گزینه صحبت کردیم اما تاکنون نتیجه ای در خصوص همکاری و عقد قرارداد حاصل نشده است.

جواد داوری وی در گفت وگو با میزان، درباره آخرین شرایط انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به مذاکرات طولانی مدت با مربیان خارجی برای هدایت تیم ملی گفت: تاکنون با مربیان مختلفی صحبت کرده ایم و با توجه به حساسیت های موجود و طولانی بودن لیگ، به کمیته فنی فرصت داده شد تا با 4 مربی صحبت کرده و برنامه های آنها را بررسی کند.

وی افزود: کمیته فنی در حال بررسی موضوع است و در اسرع وقت سرپرست فنی نهایی تیم را اعلام خواهیم کرد و تاکنون با هیچ مربی به توافق نرسیده ایم. ما به دنبال مربی خارجی سطح بالایی از کشورهای مختلف مانند کانادا هستیم و برخی از گزینه ها زمان و شرایط لازم برای تیم و انتظارات ما را نداشتند.

دو گزینه داخلی جدید به کمیته فنی ارائه شد

رئیس انجمن بسکتبال گفت: پس از انصراف مهران شاهین تاب و مهران حاتمی دو گزینه داخلی جدید به کمیته فنی معرفی شدند که منتظر تصمیم آنها هستیم. تعیین سرمربی برای تیم ملی کار ساده ای نیست و باید تا تیرماه سرمربی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا گزینه داخلی منتفی بود یا خبری، گفت: خیر، علاوه بر خارجی، درباره دو گزینه داخلی دیگر نیز در حال بررسی و مذاکره هستیم. در حال حاضر نمی‌توانیم اسامی بازیکنان داخلی را اعلام کنیم، اما در نهایت هر گزینه‌ای که انتخاب می‌شود باید به حضور در تیم ملی افتخار کند، هرچند متأسفانه تخلفاتی در این بین صورت گرفته و ادامه خواهد داشت. .

مربیان درجه یک به آسیا نمی آیند

داوری در پاسخ به این سوال که فکر می کنید انتخاب مربی چقدر زمان می برد، گفت: باید تا پایان تیرماه به نتیجه نهایی برسیم.

رئیس اتحادیه بسکتبال گفت: خیر، ماموریت های زیادی داشتیم اما خوشبختانه مشکل مالی نداشتیم. البته مربیان درجه یک میلیون دلار هزینه دارند و رزومه بسیار خوبی دارند و در سطح آسیا نیستند. باید از هاکان دمیر از شما هم ممنونم البته کمی بدشانس بود و شاید با یکی دو برد بهتر بود.

در حوزه زنان در حال پیشرفت هستیم

داوری اضافه کرد: در حوزه بانوان در حال پیشرفت هستیم و تاکنون نتایج خوبی به دست آمده است اما نیازمند پیشرفت بیشتر هستیم. بسکتبال دختران ایران برای اولین بار به لیگ دسته دوم آسیا رسید و دوری از رقابت ها باعث شد که آنها چنین نتایج مثبتی کسب نکنند.

داوری با ابراز امیدواری از اینکه رئیس جمهور جدید برکات روز افزون ورزش کشور را به همراه داشته باشد، گفت: درخواست ما از رئیس جمهور جدید توسعه ورزش و زیرساخت ها به ویژه در رشته های مختلف ورزشی مانند بسکتبال است.

در پایان رئیس اتحادیه بسکتبال درباره تیم سه بر سه صحبت کرد: تیم بسکتبال «سه بر سه» با وضعیت خوبی که لوکا کاروالیو دارد. او کارهای بالینی انجام می دهد و برنامه های تمرینی و آماده سازی را برای تیم ملی اجرا می کند، نه تنها برای سال 2024 بلکه برای سال 2026 و آینده، برای سال های آینده برنامه ریزی کرده و بسیار با اخلاق و دانش است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *