متوسط سقف اجاره بها ۲۵ درصد شد

تبلیغات بنری


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو مصوبه امروز شورای عالی مسکن، از تصویب رقم 25 درصدی میانگین سقف اجاره بها و افزایش وام ساخت و ساز نهضت ملی مسکن به 800 میلیون تومان خبر داد. .

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به تشریح جزئیات مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: این جلسه که آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم بود که میانگین آن تصویب شد سقف اجاره بها ۲۵ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس ماده ۷ قانون تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره، دولت موظف است نرخ رشد اجاره بها را در استانداری هایی که تورم بیش از ۳۰ درصد است تعیین کند. بر این اساس پیشنهادات شوراهای مسکن استانداری در خصوص این درصد جمع آوری و در این جلسه بررسی و تصویب شد.

پازارباش با بیان اینکه این اعداد طی روزهای آینده به فرمانداری ها ارسال می شود، تصریح کرد: امیدواریم با این تصمیم بازار اجاره بها بهتر کنترل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به مصوبه مهم دیگری که در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن صادر شد اشاره کرد و گفت: وام ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در سال گذشته 550 میلیون تومان به 800 میلیون افزایش یافت. تومان به ازای هر واحد. در جلسه امروز

وی این تصمیم را بسیار موثر دانست و گفت: این تصمیم می تواند در تامین مالی هرچه سریعتر تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن موثر باشد.

به گفته پازارباش، این تصمیم در حال طی مراحل تصویب در بانک مرکزی است و به زودی اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به یکی از بزرگترین گشایش ها در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن اشاره کرد و گفت: امروز 66 هزار و 791 واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به 51 هزار و 740 متقاضی واجد شرایط واگذار شد.

وی همچنین به آغاز بهره برداری بیش از 2 میلیون و 660 هزار واحد متعلق به نهضت ملی مسکن اشاره کرد که بیش از 560 هزار واحد آن به ساکنان عرضه شد و گفت: علاوه بر دو میلیون و 660 هزار واحد، 500 هزار قطعه زمین روستایی نیز موجود است. طی چند روز آینده به دست مردم خواهد رسید.

پازارباش در بخشی دیگر از سخنان خود به رشد تولید مسکن در سال گذشته اشاره کرد که به رکورد 7.1 درصدی رسید و افزود: رشد تولید مسکن از منفی 7 درصد در سال 1400 به مثبت 7.1 درصد در سال 1397 رسید. 1402.

امروز چهارشنبه 15 تیرماه هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محمد مخبر سرپرست رئیس جمهور و با حضور مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای عالی مسکن در استان برگزار شد. ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *