عضویت ایران در آلکو زمینه را برای کنش‌گری در تدوین اسناد بین‌المللی ایجاد می‌کند

تبلیغات بنری


گفتگو

مدیرکل معاونت حقوقی بین‌الملل وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت عضویت ایران در کمیته ALCO، گفت: این عضویت فضای بسیار مساعدی را برای فعالیت، حضور و مشارکت فعال ایران در تدوین اسناد بین‌المللی ایجاد می‌کند.

روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه، کنفرانس سازمان مشورتی حقوقی آسیا و آفریقا با عنوان «پیشگیری و مبارزه با تروریسم: مواضع آسیایی و آفریقایی» به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی این سازمان برگزار شد. وزارت امور خارجه.

در این رابطه، سید علی الموسویمدیرکل معاونت حقوقی بین الملل وزارت امور خارجه و دبیر سازمان حقوقی و مستشاری آسیا و آفریقا در پاسخ به مرحله وی با اشاره به ایران که سال ها در کمیته ALCO عضویت داشته است، گفت: ایران یکی از کشورهای عضو کمیته ALCO است که امکانات خوبی در اختیار این سازمان قرار داده و همکاری موثری با دبیرخانه آن داشته است.

دبیر همایش سازمان حقوقی و مشاوره آسیا و آفریقا همچنین به تأثیر عضویت ایران در کمیته ALCO بر فعالیت های ضد تروریستی این کشور اشاره کرد و گفت: عضویت ایران در کمیته ALCO می تواند کمک موثری به ما در تولید و ترویج ادبیات باشد. بر اساس منافع و منافع کشورهای در حال توسعه و کشورهای عضو NAM.

به گفته وی، در حوزه بحث CO یکی از موضوعات مهم پیشگیری و مبارزه با تروریسم است و نقش CO در حوزه مسائل کمک به ما در تولید ادبیات حقوقی و بین المللی است.

این مقام وزارت امور خارجه تصریح کرد: ادبیات یاد شده به نوبه خود به ما کمک می کند تا مواضع خود را در برابر برخی از کشورهایی که تفاسیر خاصی از مبارزه با تروریسم دارند بر اساس منافع و منافع خود هماهنگ کنیم و ابتکارات و پیشنهادات لازم را انجام دهیم. وی افزود: این موضوع زمینه بسیار مساعدی را برای فعالیت، حضور و مشارکت فعال ایران در تدوین اسناد بین‌المللی ایجاد می‌کند.

موسوی با اعلام اینکه هدف از برگزاری این کنفرانس در وهله اول این است که کشورهای عضو به تبادل نظر و تجربیات خود بپردازند و سپس بر اساس این تجربیات، خوانش های خود را ارائه کنند، گفت: همه این نظرات درباره سازمان ملل به عنوان مهمترین سازمان بین المللی است. نهادهایی در زمینه مبارزه و پیشگیری از تروریسم منتقل می شوند و این به ما کمک می کند تا از هر گونه استفاده از این موضوع جلوگیری کنیم.

دبیر کنفرانس سازمان حقوقی و مشورتی آسیایی آفریقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از کشورها به نام مبارزه با تروریسم دست به اقدامات شنیع می زنند، گفت: این کشورها به نام مبارزه با تروریسم در امور داخلی سایر کشورها دخالت می کنند. کشورها و در امور خود. به نام مبارزه با تروریسم، آنها فعالیت هایی را بر اساس استانداردهای دوگانه انجام می دهند. ما می توانیم با استفاده از ادبیات تولید شده در حوزه و بر اساس مواضع خودمان فعالیت فعالانه را دنبال کنیم.

از سوی دیگر، این مقام وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران گفت: با توجه به برگزاری کنفرانس سازمان مشورتی حقوقی آسیا و آفریقا که به اختصار ALCO نامیده می شود، باید بگویم که این سازمان یکی از نهادهای بین المللی است که پرداختن به مسائل حقوقی بین المللی برای کشورهای در حال توسعه آسیا و تمرکز بر… در آفریقا، در عین حال عرصه ای است که فرصت مطالعه و ارزیابی دیدگاه ها را برای کشورهای عضو از جمله ایران فراهم می کند. نظرات و مواضع کشورهای مختلف و بر خلاف دیدگاه های مبتنی بر برخی منافع خاص، تعدادی از کشورهای جهان بحث و گفتگو می کنند.

وی با بیان اینکه این کمیته می تواند عرصه ای برای تبادل نظر، تبادل نظر و تبادل تجربیات و مشاوره هایی باشد که کشورهای مختلف در زمینه مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و ​​البته فعالیت های پیشگیرانه در این زمینه دارند کنفرانس همان مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از آن است. به گفته جمهوری اسلامی ایران، این عرصه می‌تواند دیدگاه‌های کشورهای در حال توسعه آسیایی و آفریقایی را در کنار هم قرار دهد و فضایی را برای ما به نمایش بگذارد تا دیدگاه‌های خود را به صورت منسجم و یکپارچه بیان کنیم.

موسوی همچنین تصریح کرد: متأسفانه کشورهای غربی نه تنها در زمینه پیشگیری و مبارزه با تروریسم، بلکه در سایر زمینه ها نیز با اعمال استانداردهای دوگانه این گونه رفتار می کنند و باعث ایجاد اعتماد متقابلی می شوند که باید بین کشورهای عضو شورای امنیت ایجاد شود. . وی با بیان اینکه سازمان ملل در حال تضعیف و گاه ناپدید است، تصریح کرد: با توجه به ملاحظات، ملاحظات و نظراتی که در رابطه با موضوع مقابله با تروریسم داریم و در عین حال توجه به موضوعات مهمی مانند حق تعیین سرنوشت و … برخورد با آن با اشغال، استعمار و فعالیت‌هایی که منجر به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت می‌شود، نمی‌توان واقعاً از چنین رویکردی در میان کشورهای غربی صحبت کرد و یا انتظار داشت از آنها سخنان و توصیه‌های موثق و قابل اعتمادی برای کشورهای در حال توسعه به‌ویژه کشورهای در حال توسعه بشنویم. از منطقه غرب آسیا.

دبیر همایش سازمان حقوقی و مشاوره آسیایی آفریقایی با اشاره به اینکه باید این بی اعتمادی را از طریق گفت و گو رفع کرد، اولاً از طریق گفت و گو بین کشورهای همفکر آسیایی و آفریقایی و ثانیاً با انتقال این گفت وگو به کشور ضروری است. در صورت فعالیت پیشگیرانه به کشورهای غربی، می توانیم به یک مبنای اساسی و مشترک در پیشگیری و مقابله با تروریسم برسیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *