روسیه به‌روز رسانی دکترین هسته‌ای خود را آغاز کرد

تبلیغات بنری


سخنگوی کرملین گفت: روسیه به درخواست ولادیمیر پوتین و مطابق با حقایق میدانی موجود، نوسازی دکترین هسته ای این کشور را آغاز کرد.

یورنا – دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اشاره به اظهارات قبلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که این کشور مدرن سازی دکترین هسته ای خود را آغاز کرده است.

پسکوف در یک مصاحبه مطبوعاتی بدون اشاره به جزئیات گفت: رئیس جمهور روسیه تأیید کرد که کار برای تطبیق این دکترین با واقعیت فعلی در حال انجام است.

یکی از اعضای ارشد پارلمان روسیه گفت که مسکو می تواند زمان تصمیم گیری تعیین شده در سیاست رسمی در مورد استفاده از تسلیحات هسته ای را در صورت افزایش تهدیدها کاهش دهد.

پوتین پیشتر گفته بود که روسیه ممکن است دکترین رسمی هسته ای خود را تغییر دهد و شرایطی را برای استفاده از چنین سلاح هایی تعیین کند.

لاوروف: ما مذاکرات محرمانه ای در مورد اوکراین نداریم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ مذاکره محرمانه ای در مورد حل و فصل مناقشه اوکراین انجام نمی دهد.

لاوروف گفت: ما هیچ مذاکره پنهانی با کسی انجام نمی دهیم. غرب از سازماندهی مذاکرات بر مبنای عادلانه امتناع می ورزد، ناگفته نماند که شخصی به نام زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) مانع از مذاکره این کشور با روسیه شد.

لاوروف همچنین تاکید کرد که ولادیمیر پوتین پیشنهادهایی را ارائه کرد که “نتیجه تحلیل هوشیارانه و سازنده واقعیت های کنونی” بود، اما غرب هیچ پاسخ مشخصی ارائه نکرد.

واکنش مسکو به طرح ترامپ در خصوص اوکراین

دیمیتری پسکوف گفت: طرح مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا برای سوق دادن اوکراین به مذاکره با روسیه باید بر اساس وضعیت میدانی و با در نظر گرفتن پیشروی مستمر ارتش روسیه باشد.

وی افزود: ارزش هر طرحی در ریزه کاری ها و در نظر گرفتن واقعیت موجود است، ما دقیقاً نمی دانیم برنامه چیست و محتوای آن چیست، اما آماده مذاکره و ارزیابی این طرح هستیم.

پیشتر رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که مشاوران ترامپ طرحی را طراحی کرده بودند که بر اساس آن در صورت پیروزی در انتخابات اوکراین را به مذاکره با روسیه سوق دهد.

واکنش پسکوف به تحریم های جدید روسیه

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به بسته تحریمی 14 اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت: تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه شمشیر دولبه ای است که به کشورهایی که این تحریم ها را اجرا می کنند آسیب می رساند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *