حمله یمنی به اقتصاد رژیم صهیونیستی

تبلیغات بنری


عملیات ارتش یمن علیه ناوهای رژیم صهیونیستی و کشتی های در حال حرکت به سمت سرزمین های اشغالی چالش هایی را برای این رژیم ایجاد کرده است.

یورنا ارتش یمن در ماه های اخیر با انجام عملیاتی برای حمایت از مردم غزه، کشتی های متعلق به رژیم صهیونیستی یا کشتی هایی که مقصد آنها سرزمین های اشغالی است را هدف قرار داده است.

این روند رژیم صهیونیستی را با چالش هایی مواجه کرده است و تردد دریایی از طریق دریای سرخ نیز شاهد کاهش چشمگیر است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز دوشنبه گفت که درآمدهای کانال سوئز با افزایش تنش ها در منطقه دریای سرخ تا 50 درصد کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش درآمد از این کانال پس از تشدید تنش ها در پی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه صورت می گیرد.

ارتش یمن این کشور نسبت به حملاتی که سرزمین های اشغالی را هدف قرار می دهد هشدار داد و از عبور کشتی های این رژیم از دریای سرخ و تنگه باب المندب جلوگیری کرد.

این محاصره در پاسخ به حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه صورت می گیرد. از آن زمان ارتش یمن به چندین کشتی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده است.

آخرین حمله نیروهای مسلح یمن، ناو انگلیسی روبیمار را در خلیج عدن هدف قرار داد که خسارت قابل توجهی به بار آورد و این کشتی غرق شد.

به گفته سازمان «مسئول استاتکرافت»، نیروهای مسلح یمن بیش از 100 حمله موشکی و پهپادی مسلح انجام دادند. از جمله چندین حمله به کشتی های جنگی آمریکایی و انگلیسی.

این تهدیدات باعث شده شرکت های کشتیرانی جهانی از دریای سرخ دور شوند. اکنون بسیاری از کشتی ها از مسیرهای جایگزین استفاده می کنند که می تواند بیش از یک هفته به زمان حمل و نقل و تا 20 درصد به هزینه های حمل و نقل اضافه کند.

درآمد بندر ایلات از سرزمین های اشغالی نیز پس از این عملیات 80 درصد کاهش یافت.

اندیشکده Responsible Statecraft نوشت: در حالی که هزینه های جهانی حملات به کشتیرانی به طور پیوسته در حال افزایش است، این حملات مزایای سیاسی و حتی استراتژیک قابل توجهی را برای ارتش یمن به همراه دارد که به نظر می رسد در جبهه روابط عمومی برای یمن داخلی و بین المللی باشد.

این حملات، از جمله دستگیری رهبر کهکشانی، به غرور ملی در میان بسیاری از مردم یمن دامن زده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *