آتش‌بس در غزه با توقف نبرد در شمال فلسطین ارتباط دارد

تبلیغات بنری


دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه پس از 10 ماه تجاوز، شکست نتیجه نبرد اسرائیل در نوار غزه است، آتش بس در غزه را با توقف درگیری ها در شمال فلسطین مرتبط دانست.

یورنا- سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهادت محمد نما ناصر از رهبران ارشد حزب الله در مجتمع امام مجتبی (علیه السلام) در حومه بیروت گفت: شهدای طوفان الاقصی از درخشان‌ترین و عالی‌ترین نمونه‌های شهادت فی سبیل الله هستند، زیرا در نبرد برای حقی روشن، روشن و بی‌تردید جنگیدند.

نصرالله در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک و تسلیت به خانواده های شهدا که در روزها و هفته های گذشته به درجه رفیع شهادت نائل شدند، از دست دادن عزیزانشان را با آنان ابراز همدردی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ویژگی های فردی شهید حاج ابونیمه رهبر برجسته حزب الله که هفته گذشته در حملات ارتش رژیم اشغالگر قدس در جنوب لبنان به شهادت رسید، گفت: شهید ابو نیمه این شهید را انتخاب کرد. راه مقاومت در لبنان جوانی خشن او. ابونیمه مجاهد، اسیر، رزمنده و رهبر بود و دو بار مجروح شد و سرانجام بهبود یافت.

وی ادامه داد: ما وارد جنگ الاقصی شدیم و به اهداف خود رسیدیم و دشمن اعتراف کرد که این اهداف محقق شد. هدف از فشار مستمر جبهه لبنان بر دشمن صهیونیستی این است که به دشمن بفهماند آتش بس در غزه با توقف نبرد در شمال فلسطین مرتبط است.

نصرالله درباره عملیات حزب الله گفت: عملیات ما دشمن را در شمال سرزمین های اشغالی محاصره می کند و عملا هزار افسر و سرباز اسرائیلی را مجبور به ماندن در آنجا می کند. هدف جبهه حمایت از لبنان خسته کردن دشمن و سلب فرصت پیشروی در نبرد غزه است. فرسایش ارتش اسرائیل در غزه و مناطق شمالی اشغالی منجر به بحران اجتماعی برای دشمن می شود که به سربازان بیشتری نیاز دارد. اشغالگران خسارات خود را در شمال سرزمین های اشغالی پنهان می کنند و ما همچنان در این جبهه به هدف خود می رسیم. ما بخش زیادی از نیروهای دشمن را درگیر کردیم و آنها را از نبرد در غزه دور کردیم و به صراحت اعلام کردیم که تحولات شمال سرزمین های اشغالی مربوط به غزه است. جبهه لبنان برای رسیدن به پیروزی و فشار بر دشمن به راهپیمایی خود ادامه خواهد داد.

به گفته وی، طرف های بین المللی متوجه شدند که آتش بس در شمال سرزمین های اشغالی با توقف تجاوز به نوار غزه مرتبط است. دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که توقف جنگ در غزه تنها راه توقف جنگ در جبهه شمالی است.

همانطور که دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما با نسل جدیدی از رهبران اشغالگر خودشیفته روبرو هستیم که آماده اند همه چیز را قربانی کنند تا در قدرت باقی بمانند. پس از ده ماه تجاوز، شکست نتیجه نبرد اسرائیل در نوار غزه است. نتانیاهو نمی فهمد چه می گوید و اصرار او بر عملیات رفح اعتراف به شکست و عدم موفقیت در نبرد است. دشمن نه تنها از ورود به جلیل می ترسد، بلکه حتی از فکر نفوذ به آن می ترسد. طولانی شدن جنگ و سربازی اجباری باعث ایجاد بحران و ایجاد بحران جدیدی در رژیم صهیونیستی می شود.

وی با تایید مواضع حماس در قبال موضوع آتش بس گفت: هر چه حماس بپذیرد همه ما قبول داریم. حماس به نمایندگی از مردم غزه، جناح های آن و محور مقاومت در حال مذاکره است و ما از آنچه حماس با آن موافقت می کند، راضی هستیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *