شهادت ۳۰۰ نفر از کادر درمان در زمان شیوع کرونا؛ ۱۰۰ نفر از شهدا پزشک بودند

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس اداره بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به اینکه حدود 300 نفر از جامعه پزشکی در جریان شیوع کرونا به شهادت رسیدند، گفت: یک سوم این شهدا یعنی 100 نفر پزشک بودند.

یورنا- کادر پزشکی اعم از پزشکیان و پرستاران همواره در ایام مختلف زحمات و جانفشانی‌های زیادی انجام داده‌اند که از جمله این فداکاری‌ها می‌توان به 8 سال دفاع مقدس و زمان شیوع کرونا اشاره کرد. فداکاری پزشکیان و پرستاران در این دوران به حدی رسیده است که تعدادی از آنان در راه خدمت به مردم و سلامت جامعه جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

عبدالرضا عباسپور در گفتگو با مقدار وی با اشاره به اینکه حدود 300 نفر از جامعه پزشکی اعم از پزشک، پرستار، پیراپزشک و سایر کارکنان مراکز درمانی در جریان شیوع کرونا به شهادت رسیدند، گفت: یک سوم این شهدا که 100 نفر از آنها پزشک هستند. بیشتر اینها از عموم مردم هستند. پزشکیان متخصص بیهوشی بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه جانبازی از کادر پزشکی مربوط به زمان کرونا نداریم چرا که آسیب دائمی به آنها وارد نشده است، ادامه داد: قرار شد وزارت بهداشت احراز هویت کند و شهدای کادر پزشکی را وارد کند. در رده های ما و در کمیته ویژه شهید محسوب می شویم. از بین تیم های پزشکی لیست توقع نداریم شهیدی باشد مگر اینکه در لیست وزارت بهداشت باشد که در این صورت در خدمت آنها هستیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تمامی امکاناتی که در اختیار خانواده شهدای دیگر قرار می گیرد نیز در اختیار خانواده این عزیزان قرار می گیرد و در این زمینه تفاوتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *