خیرین مدرسه‌ساز بزرگترین پشتوانه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت هستند

تبلیغات بنری


علی رضا الکاظمی در نشست صمیمی با جمعی از دست اندرکاران مدرسه سازی کشور گفت: فعالان مدرسه ساز بزرگترین حامیان فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت هستند.

یورنا – به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی رضا کاظمی در دیدار صمیمانه با جمعی از خیرین مدرسه ساز کشور، از شروع خوبی با بهترین سیستم آموزشی در اولین روز کاری خود در وزارتخانه گفت: «در دوران خدمتم در تبس، جمعی از خیرین مدرسه ساز برگزار کردم و خوشبختانه با گزارش تصویری از مدارس، به تهران آمدم دستور ساخت مدرسه ای در یکی از روستاهای طیبد را صادر کرد و همین امر منجر به شکل گیری روند ساخت مدرسه در شهر طیبد شد.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و خیرین مدرسه ساز مفقودالاثر به ویژه مرحوم سلیمی آشتیانی گفت: مرحوم آشتیانی در زمینه دانش آموزان با نیازهای ویژه به طور استثنایی فعالیت کرد. که رضی الله عنه در جوار ائمه اطهار علیهم السلام خواهد بود.

الکاظمی تاکید کرد: اگر نیکوکاران عزیز در این مسیر قدم بردارند، شکی نیست که لطف و عنایت خداوند است که باید قدردان آن باشم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شما بازیگران نظام آموزشی هستید که فرهنگ ایثار و ارزش های قرآنی و انسانی را به صورت غیر رسمی در جامعه گسترش می دهید.

الکاظمی با بیان اینکه روند خیرین عدالت خواه نشان می دهد که این توانایی کم نظیر است، گفت: از فضای همدلی و همراهی که بین سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین حاکم است برای شما خیرین قدردانی می کنم.

وی خطاب به اعضای مجمع خیرین مدارس البلد تصریح کرد: هر زمان که خیرین خواستند در خدمتشان باشم حتماً به من اطلاع دهند تا در اسرع وقت در خدمتشان باشم.

الکاظمی افزود: اگر امروزه جمعیت های خیریه مختلفی مانند جمعیت های مددکار، موسسات خیریه سلامت و غیره وجود دارد، خاستگاه شکل گیری آن ها در جامعه خیریه مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگ خیریه را زنده و زنده می دانیم، خاطرنشان کرد: انجمن یاوران سلامت سال گذشته مبلغ 600 میلیارد تومان کمک و 3 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و این انجمن در 32 کشور راه اندازی شد. .

وی با بیان اینکه خیرین معلم جهان و کارگزار جامعه هستند، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از آرامش در جامعه به برکت خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دو راهکار برای سعادت جامعه در قرآن کریم ذکر شده است. اولین راهبرد نماز است که ابتدا انسان را می سازد و بعد جامعه را می سازد.

الکاظمی راهبرد دوم صدقه را ارائه کرد و گفت: امروز شما بانیان این صدقه هستید.

وی افزود: این دو نعمت یکی واجب است و دیگری واجب نیست و اجر خداوند برای انفاق غیر واجب بسیار بیشتر است و شاید این به دلیل رویکرد اجتماعی و تربیت خیر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خداوند امر به انفاق می کند، گفت: خداوند می فرماید انسان در هنگام مرگ فقط یک آرزو دارد، پس می فرماید: خدایا یک لحظه مرا برگردان تا نیکی کنم و نیکی کنم. خیریه.”

الکاظمی با تاکید بر اینکه بزرگترین حامیان فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نظام تعلیم و تربیت ذینفعان مدارس هستند، تصریح کرد: اقتصاد آموزش و پرورش را از منظر بهره وری در کیفیت بخش، منابع، نگاه خواهیم کرد. تولید دارایی ها و ایجاد زیرساخت های قانونی.

وی گفت: بین سیستم آموزشی نسل جدید فاصله دیجیتالی وجود دارد و برای آن برنامه و فعالیت هایی طراحی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *