حل مشکلات دارو و مطالبات پرستاران در اولویت قرار دارد

تبلیغات بنری


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولین روز بازدید از ستاد وزارت بهداشت بر رفع مشکلات فوری سلامت در حوزه پزشکی و الزامات پرستاران تاکید کرد.

یورنا – به گزارش ویپادا، محمدرضا ظفرکندی وزیر بهداشت در دولت چهاردهم امروز شنبه سوم شهریور 1403 هجری شمسی با همراهی قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور و با استقبال عین الله اولین روز کاری خود را در بیمارستان آغاز کرد. . ساختمان ایوانک.

وی در خصوص اولویت های حوزه بهداشت و درمان در دولت چهاردهم گفت: هدف اولیه حوزه سلامت دستیابی به این حکم است. «بیمار جز عذاب مرض را نبیند» و نتیجه تمام قوانین فوق نیز تحقق این جمله اساسی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اولین قدم ما رفع مشکلات فوری در حوزه پزشکی و نیازهای پرستاران است. در این زمینه هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

ظفر قندی با بیان اینکه حوزه سلامت حوزه بسیار گسترده ای است، تصریح کرد: مشکلاتی در این حوزه از جمله بهداشت و پیشگیری، پزشکی و درمانی، آموزشی، عمرانی و سایر بخش ها همواره وجود داشته است، اما ابتدا به مسائل مبرم رسیدگی می شود. .

وی با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات در کوتاه مدت و بلندمدت گام به گام حل خواهد شد، با ابراز امیدواری برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان حوزه سلامت در کشور گفت: با حمایت کارکنان نظام سلامت این مشکلات را برطرف خواهیم کرد. تمام تلاش ما بر این است که با رفع نگرانی های موجود به پایداری نیروها و نخبگان در کشور و کاهش مهاجرت کمک کنیم.

ظفرکندی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساماندهی نظام ارجاع گفت: موضوع اساسی زیرساخت های سلامت کشور، پزشک خانواده و نظام ارجاع است و این موضوع همواره مورد توجه پزشکیان بوده و خواهد بود و پیگیری خواهد شد. جدی است و موانع اجرای آن برطرف خواهد شد.

گسترش ارتباطات بین المللی در حوزه سلامت

وی بر گسترش ارتباطات بین المللی در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: سلامت موضوع بزرگی است و در این زمینه باید تلاش کنیم ارتباطات بین المللی و خدمات پزشکی را در منطقه گسترش دهیم. در قانون برنامه آمده بود که باید 6 میلیارد یورو از طریق توریسم درمانی درآمد داشته باشیم و این موضوع با گسترش روابط بین المللی به ویژه با کشورهای منطقه امکان پذیر است.

در چارچوب وحدت ملی مشکلات کشور حل می شود

محمدجعفر قائم پناه، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس بنیاد ریاست جمهوری و رئیس حوزه گزینش کشور که در این مراسم ظفر کندی را همراهی می کرد، گفت: پزشکی همواره بر وفای به عهد که رضایت مردم در خانه است اصرار دارد. . چارچوب توافق ملی تلاش می کنیم با اتحاد، انسجام و دلسوزی بر مشکلات از جمله مشکلات در حوزه بهداشت و درمان فائق آییم.

وی گفت: در دولت چهاردهم چهار پزشک وجود دارد و این موضوع نقطه قوت نظام سلامت در کشور محسوب می شود. حکومت سه وظیفه اصلی دارد: امنیت، آموزش و بهداشت. تلاش دولت بر این سه نکته اساسی است.

رئیس سازمان امور گزینش کشور درباره مسائل گزینش گفت: بر اساس بند 3 سیاست های کلی مقام معظم رهبری، گزینش ها باید بر اساس دانش، توانایی، شایستگی و شایستگی باشد.

قائم بنا همچنین بر حل مشکلات پرستاران تاکید کرد.

قطار سلامت همیشه در حال حرکت بوده است

همانطور که بهرام عین الله وزیر اسبق بهداشت در این مراسم گفت: در این مدت جمعی از نمایندگان متعهد و مدیران و کارشناسان نظام سلامت به صورت شبانه روزی کار کردند و اینجانب حق دارم از ایشان تقدیر و تشکر نمایم. هر یک از کارکنان نظام سلامت امروز کارنامه ای داریم که نشان دهنده عملکرد شهید رئیسی در طول سه سال است و با وجود همه مشکلات و محدودیت ها، حوزه سلامت در کشور ما قوی ترین حوزه سلامت در منطقه است.

عین الهی ادامه داد: در دولت سیزدهم 18 هزار تخت و 3 هزار و 100 خانه بهداشت، خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت افتتاح و 380 تجهیزات سنگین پزشکی نصب شد و 5 طایفه اول جامعه به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت. درمان کودکان زیر 7 سال رایگان شد و مراکز زیادی در زمینه آموزش و ظرفیت سازی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه قطار سلامت از ابتدای انقلاب همواره در حال حرکت و رشد بوده است، گفت: الظفرکندی از اساتید برجسته و ممتاز کشور است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *