فرهنگسازی درباره طرح «نوماند» روز‌به‌روز در حال بهتر شدن است

تبلیغات بنری


گفتگو

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حال تلاش برای تدوین طرح کاندیدا به عنوان یک فرهنگ هستیم، گفت: روز به روز فرهنگ سازی در این مورد رو به بهبود است.

یورنا- “نوماند” طرحی در حوزه مدیریت پسماند شهرداری تهران است و از سوم آذرماه سال گذشته اجرا شده است. تهرانی ها می توانند با نصب ابر اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش نومند درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماند خشک ثبت کرده و روز و ساعت بازدید ناوگان را برای دریافت پسماند بر اساس زمان بندی مورد نیاز اعلام کنند.

به نظر می رسد «نومند» پروژه بسیار کاربردی و خوبی است که می تواند نقش بسزایی در کاهش زباله پسماندها داشته باشد، اما متاسفانه این طرح در زمینه مشارکت مردمی و همراهی شهروندان تهرانی موفقیت چندانی کسب نکرده است و لازم است در این مورد یک فرهنگ بلند مدت تهیه کنید، ببینید و اقدامات لازم را انجام دهید.

از سوی دیگر عده ای از جمله اعضای شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از این طرح معتقد بودند که این طرح دارای کاستی هایی از جمله نبود زیرساخت های لازم فناوری و سپردن مسئولیت تکمیل کار به پیمانکاران است. در هنگام ورود به بخش نامزدهای برنامه شهرزاد مشکلاتی وجود دارد که برای عملکرد بهتر باید برطرف شود و لازم است در اجرا، برنامه ریزی و سیاستگذاری این طرح بازنگری شود.

ما در حال توسعه طرح کاندیدا به عنوان یک فرهنگ هستیم

در همین رابطه علی رضا زاکانی شهردار تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقدار وی گفت: در حال توسعه طرح کاندیدا به عنوان یک فرهنگ در شهر تهران هستیم و روز به روز فرهنگ در این مورد رو به بهبود است و تصمیم بر این شده که تبلیغات بهتر و زیرساخت های قوی تری برای این کار در نظر گرفته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مشکلات موجود مربوط به نرم افزار شهرزاد نیست، بلکه زیرساختی است که باید در خدمت مردم باشد، تصریح کرد: اجرای این پروژه به پیمانکاران واگذار شده و ممکن است انعطاف پذیری خود را در نظر بگیرند. آنها به شهروندان داده می شوند، شناسایی و در برنامه بارگذاری می شوند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *