رادیو اربعین؛ بزرگ‌ترین رسانه تعاملی

تبلیغات بنری


علی بخشی زاده تاکید کرد: رادیو اربعین امسال با تکیه بر تجربیات سال های گذشته و دستیابی به تمهیدات و سازوکارهای رسانه ای مناسب تر، به لطف خداوند، حضور پرشورتر و درخشان تری در پیگیری مناسبت تاریخی اربعین و پوشش خبری سالگرد اربعین داشت. اتفاق بزرگی برای موکب زائران کربلاست و بار دیگر با شایستگی کامل رسالت خود را انجام خواهد داد.

یورنا- به گزارش روابط عمومی صداوسیما، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی در خصوص تمهیدات ویژه معاونت صدای اربعین حسینی گفت: با تمهیدات ویژه ای که برای صدای اربعین در نظر گرفته شده است. الحسینی هر شبکه رادیویی قرار است برنامه های مختلفی را پخش کند. خبرنگاران کربلایی جناب عالی نیز گزارش های ویژه را با مردم در میان بگذارند. از دیگر اقدامات شبکه رادیویی می توان به پخش خاطرات صوتی برای زائران کربلا، تهیه برنامه از کتاب های ارزشمند، تولید برنامه های اربعین برای کودکان و نوجوانان، توجه به مناسک اربعین، واقعه کربلا در قالب سریال رادیویی، تولید اولین اربعین اشاره کرد. پادکست فارسی و عربی و ذکر پخش کلیپ های جدید اربعین و ….

وی به راه اندازی رادیو الاربعین اشاره کرد و افزود: رادیو الاربعین که نقطه عطفی در کار معاونت صدای رسانه ملی محسوب می شود، امسال برای یازدهمین سال راه اندازی شد تا به اطلاع عموم برسد. اهمیت رادیو الاربعین اخبار مربوط به این آیین بزرگ مذهبی و ارائه اطلاعات مورد نیاز زائران و در اختیار قرار دادن آن. این رادیو تا پایان ماه صفر در دسترس فرزندان و زائران حسینی خواهد بود.

معاون رسانه ملی افزود: مهم ترین اهداف رادیو الاربعین، ارائه آموزه های آموزشی، اخبار و اطلاعات رفاهی مورد نیاز زائران محترم به ویژه اطلاع رسانی به موقع از مسیرهای سفر زائران از طریق ارتباط با مسئولان و اعضا است. از کمیته های هجده گانه اربعین عالی به طور مستمر انجام می شود.

وی ادامه داد: موضوعات و دسته بندی های اصلی این برنامه رادیویی به استثنای بخش های خبری و گزارشی، گزیده ای از سخنان علما و مراجع عزیز به ویژه بیانات گرانقدر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است. علی). مصاحبه و سخنرانی کارشناسان درباره نهضت عاشورا و خاستگاه تاریخی آن به مناسبت اربعین و پیام حضرت زینب (سلام الله علیها). ضمناً در دوره های برنامه، بسته به موقعیت و زمان، مراسم زیارت اربعین و سخنان مردم شهرستان نظر در مورد کرامت و فضیلت این حج بزرگ ارائه می شود، علاوه بر آن منتخبی از نوحه ها و مرثیه های مربوط به این مناسبت پخش می شود.

معاون صدا ادامه داد: رادیو اربعین علاوه بر اطلاع رسانی به مسائل شفاف سازی نیز می پردازد. همچنین سعی دارد حال و هوای متوفی را به بازماندگان نشان دهد. اتفاقات جدیدی نیز در رادیو الاربعین رخ داد که از آن جمله می توان به تشکیل بخشی ویژه کودکان اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به رسالت این شبکه در حوزه اطلاع رسانی، شنوندگان در رادیو اربعین آخرین اخبار مربوط به اربعین حسینی را به صورت زنده خواهند شنید. در یک جمله می توان گفت رادیو الاربعین در کنار موکب ها و بازدیدکنندگان حضور دارد و در قالب گفت وگو با مسئولان تلاش می کند آخرین اخبار و اطلاعات را به مردم برساند.

بخشی زاده بیان کرد: علاوه بر این اطلاعات، همکاران فنی پرتلاش سازمان فضایی را برای استقرار فرستنده در مسیر نجف به کربلا در اختیار ما قرار داده اند و به همین دلیل زائران حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) ) از طریق توانایی آنها در برنامه ریزی آنلاین ما برای پیگیری برنامه ایران صدا پراکنده شدند، آنها همچنین می توانند رادیو را در تلفن همراه خود دنبال کنند. علاوه بر این و با هماهنگی موکب های هلال احمر و ایرانیان توانستیم صدای رادیو اربعین را از باندهای بیرونی موکب ها بشنویم تا عابران در این مسیر را مطلع کنیم.

وی با اشاره به گرمای هوا گفت: زائران ترجیح می دهند شب ها به سفر بروند و روز را در موکب ها سپری کنند و اطلاعات موکب ها از طریق رادیو الاربعین مخابره می شود. آنچه امسال به مردم عزیزمان گفتیم این است که چشم و گوش رادیو الاربعین باشید. چه خبرنگار ما الحج و چه خبرنگار ما الحج، قطعاً می توانم بگویم که بسیاری از مشکلات بر این اساس حل شده و خواهد شد. ما هم سعی کردیم همه اقشار جامعه را درگیر کنیم. از سوی دیگر رادیو الاربعین حلقه ارتباطی بین مسئولان و مردم محسوب می شود.

معاون صدای رسانه ملی رادیو اربعین را بزرگ‌ترین و خصوصی‌ترین رسانه تعاملی برای حل مشکلات دنیا توصیف کرد و گفت: اینکه شنونده پیامک می‌فرستد و سؤالش کمتر از مدتی به دست مراجع مربوطه می‌رسد. یک ساعت یعنی رادیو اربعین پلی است بین مسئولان و شنوندگان.

دلیل پیوستن مردم به رادیو الاربعین این است که این رسانه بسیار پرطرفدار است و مردم رادیو اربعین را دارایی خود می دانند و این رسانه این روزها و شب ها بیشترین و پرمخاطب ترین و پرمخاطب ترین است، زیرا می دانند ما به دنبال آن هستیم. برای رسیدن به خواسته هایشان

بخشی زاده در پایان گفت: همچنین تلاش می کنیم عشق، شور و وسواس حاکم بر مسیر پیاده روی اربعین را به همه کسانی که نتوانستند در این مراسم حضور یابند اما می خواستند مسیر تا حرم امام حسین (علیه السلام) را پیاده طی کنند، منعکس کنیم. بر او) و خوب است که آخرین رویدادهای این مسیر را بدانند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *