پای صحبت یک پزشک جانباز؛ گلایه از کمبود دارو، جایگاه پزشک و کاهش تعرفه‌ها

تبلیغات بنری


گفتگو

یک پزشک پیشکسوت کاهش قیمت دارو را بخشی از مشکلات پزشکیان به دلیل کمبود دارو دانست و گفت: جایگاه واقعی پزشک در جامعه از بین رفته و یکی از مشکلات ما نیز هست.

یورنا- 1 ماه شهریور به مناسبت میلاد حکیم بوعلی سینا روز پزشک بهانه ای برای قدردانی از زحمات بی دریغ پزشکیان و توجه به دغدغه های آنان نام برده شده است.

به همین مناسبت با حمیدرضا ناقانی، پزشک جانباز 70 درصد که در عملیات خیبر در سال 62 به درجه جانبازی نائل شد و هم اکنون فوق تخصص رادیولوژی است، گفت و گو کردیم.

این دکتر در حال گفتگو با مقدار وی درباره علت حضورش در جبهه توضیح داد: در زمان اعزام به جبهه دانشجوی پزشکی بودم و در آن زمان که تعدادی از افراد برای کمک در زمینه امور اولیه پزشکی به جبهه می رفتند، من هم احساس می کردم. احساس وظیفه کرد و اعزام شد.

وی کمبود دارو، کاهش تعرفه های پزشکی و از دست دادن جایگاه واقعی دارو را بخشی از مشکلات جامعه پزشکی دانست و افزود: پزشکیان با اخلاص و تلاش فراوان کار می کنند و امیدواریم دارو بازگردد. به حالت سابق خود جایگاه و توجه آن به حل مشکلات جامعه پزشکی معطوف خواهد شد.

این رادیولوژیست در خصوص چالش های پزشکی با وجود جانباز بودن گفت: پزشکیان جانباز و معلول در کشور ما از امکاناتی که در اختیار پزشکیان معلول کشورهای دیگر است، برخوردار نیستند و شهر برای تردد جانبازان و معلولان و … حرکت این افراد نیست.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *