همه جوانب سنجیده شده؛ تخت جمشید آسیب نمی‌بیند!  

تبلیغات بنری


اعتراض و نگرانی مردم و فعالان عرصه میراث فرهنگی نسبت به کنسرت علی رضا قربانی در تخت جمشید، تیم کنسرت را وادار به پاسخگویی و انتشار بیانیه کرد.

یورنا – بنا به اعلام علی رضا قربانی، روابط عمومی و ستاد برگزاری مراسم تخت جمشید، طی ماه ها تحقیق علمی، مطالعه و رایزنی با کارشناسان و نگهبانان بناهای تاریخی، تلاش مجدانه ای برای برگزاری این مراسم با در نظر گرفتن تمامی موارد لازم صورت گرفته است. الزامات. ملاحظاتی برای جلوگیری از هرگونه آسیب یا تاثیر منفی در نظر گرفته خواهد شد.

پس از طرح سوالات و نگرانی‌ها در خصوص تاثیر برگزاری کنسرت در محوطه تخت جمشید، تیم برگزاری کنسرت علی رضا قربانی طی متنی توضیحاتی را ارائه کرد.

در متن این مراسم آمده است: «علاوه بر تشکر و قدردانی از همراهی و همراهی عموم عزیزان در مراسم تخت جمشید با در نظر گرفتن دغدغه ها و دغدغه های برخی از علاقمندان به تاریخ ایران و بناهای تاریخی آن. این تیم با توجه به اثرات منفی احتمالی برگزاری چنین برنامه هایی در بناهای تاریخی ارزشمندی همچون تخت جمشید، بر این باور است که برگزاری این مراسم به این معناست که باید توضیحات فنی دقیق تری به این دسته از علاقمندان ارائه شود و سوالات مورد انتظار برطرف شود. و ابهامات

تمام بناها و مکان‌های تاریخی این سرزمین، مانند بسیاری دیگر از میراث‌های فرهنگی و تاریخی این سرزمین، مورد علاقه همه ما، همه اقشار و اهالی فرهنگ و هنر است، زیرا این سرمایه‌ها فقط متعلق به این سرزمین نیست، اما به تاریخ و تمدن بشریت و ما تنها امانتدار و حافظ آنها هستیم.

مهمترین رویکرد ما برای ارائه موسیقی در چنین فضایی، پیوند معنادار فرهنگ و هنر ایران با تاریخ و میراث تاریخی آن است. پیوندی که نمی توان آن را انکار کرد و نادیده گرفت.

از این رو طی ماه ها تحقیق علمی، مطالعه و مشاوره با کارشناسان و ناظران نگهداری از این ساختمان ها، تمام تلاش خود را به عمل آمد تا تمامی ملاحظات لازم در نظر گرفته شود تا از هر گونه آسیب و تاثیر منفی از هر نوع و به هر شکلی جلوگیری شود. ساختمان ها و فضای این آثار قدیمی، محل اجرا، فضایی است با فاصله مناسب و اولیه از ساختمان ها و پشت به سازه ها برای جلوگیری از انتقال ارتعاشات و امواج صوتی از طریق جریان هوا یا ارتعاش مستقیم به داخل ساختمان و همچنین جمع آوری مشتریان و ترافیک غیرضروری و بی مقدمه و باید در داخل سایت طراحی شود به گونه ای که هیچ گونه عملیات ساخت و ساز یا تخریب در محوطه سایت صورت نگیرد و در واقع محل اجرا در مکانی کاملا خارج از سایت اصلی باشد. فقط با دید و دید کافی این امر حتی در مورد بلندگوهای روی صحنه نیز در نظر گرفته شده است، با جایگزینی هدفون برای نوازندگان به جای بلندگوها تا هیچ لرزشی به سازه ها منتقل نشود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *