روایت راهیان به عمود ۵۵۷ رسید

تبلیغات بنری


هشتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی راهپیمایی اربعین (رمان راهیان) که کار خود را در ستون 430 آغاز کرد، پس از 30 اجرای متنوع هنرهای نمایشی، سرود و تعزیه برای ادامه اجرا به ستون 557 رسید.

یورنا – هشتمین دوره راهیان با حضور 200 هنرمند هنرهای نمایشی کشور اجراهای دوزبانه خود را در پیاده روی زائران اربعین حسینی آغاز کرد و پس از خدمت رسانی به بازدیدکنندگان ستون 430 هم اکنون عازم ستون شده است. 557 به پرداخت هزینه های فرهنگی آن

کوروش زارعی مدیر حوزه هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی که هر ساله این کاروان را همراهی می کند، درباره برنامه های هشتمین تجربه رمان الراهیان گفت: امسال نیز مانند هفت سال گذشته به موفقیت هایی دست یافتیم. در فراهم آوردن شرایط لازم برای حضور هنرمندان علاقمند به حضور در این دوران فرهنگی و توانستیم 9 تیم مختلف هنری را به کربلای معلی آوردند جناب عالی.

وی در این خصوص افزود: امسال با چهار گروه تعزیه، دو گروه نمایش خیابانی، گروه نمایش عروسکی، گروه سرود و یک گروه سنج و طبل میزبان زائرین اربعین حسینی هستیم. بدین ترتیب، گروه شریفه بنت امام حسن تعزیه به سرپرستی و مدیریت سید حسن الموسوی مخلفی، گروه اهل بیت تعزیه به سرپرستی و سرپرستی حسن سواری، قمر بنی هاشم آل گروه تعزیه به سرپرستی و مدیریت ابوالفضل میرزا احمدی و گروه تعزیه جنت به سرپرستی و سرپرستی محمد صدیقی با اجرای فارسی و عربی خود ما را همراهی می کنند.

زارعی ادامه داد: همچنین گروه تئاتر خیابان الغدیر به سرپرستی و کارگردانی عبدالحلیم التفلفی با دو نمایش عربی و گروه خیابان السایه به سرپرستی و کارگردانی محمد صدیقی با یک نمایش عربی حضور دارند. در این کنفرانس بین المللی و عمومی

مدیر مرکز هنرهای نمایشی اضافه کرد: امسال علاوه بر بهره گیری از هنرمندان هنرهای نمایشی، اجراها را با کمک سرود، مداحی و شعرخوانی تلفیق کردیم و به همین منظور گروه سرود خادمین زهرا(س) رهبری کرد. توسط جواد نصیری ما را در این کار یاری خواهد کرد. همچنین گروه سنگ و دمام به سرپرستی حجت الله احمد بیجی را داریم که از تمامی اکران های رمان راهیان حمایت می کند.

رمان راهیان به 557 ستون رسید

وی در ارزیابی از هشتمین رمان راهیان که حدود نیمی از کار خود را سپری کرده است، گفت: در سه شب گذشته مردم بسیاری از کشورهای مختلف به تماشای آثار ما نشسته اند و به آن عادت کرده اند. در هشتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین که ما آن را رمان زائران می نامیم، مفتخریم میزبانی و ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائرانی از کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان، هند، پاکستان، لبنان، ترکیه و … افغانستان، بحرین، قطر، عمان، کویت و… ما در آنجا بودیم، بازخورد خوبی از آنها دریافت کردیم. واکنش ها گاه صادقانه بود و گاه هنرمندانی در بین آنها حضور داشتند که با نگاهی تخصصی آثار را بررسی کردند و نظرات خود را به ما رساندند.

زارعی در پایان گفت: در نهایت به مدت دو روز در این ستون توقف و اجرا می کنیم و پس از آن به سمت ستون های بعدی حرکت می کنیم و در نهایت میزبان زائرینی هستیم که در آستانه روز اربعین وارد کربلا شده اند. . با اجرای روایات حجاج.

هشتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین (روایت راهیان) از 7 مرداد تا 13 شهریور 1403 هجری شمسی در مسیر پیاده روی الاربعین الحسینی نجف به کربلا برگزار می شود.

رمان راهیان به 557 ستون رسید

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *