هشدار مدیریت بحران به فیروزکوه‌نشینان؛ از رود‌ها فاصله بگیرید

تبلیغات بنری


مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور اخطاریه هواشناسی زرد در خصوص احتمال فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمالی و نواحی شمالی فیروزکوه خبر داد و گفت: از رودخانه ها دوری کنید و به سمت ارتفاعات نروید.

یورنا به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، حمید یزدی مهر شامگاه سه شنبه از صدور اخطاریه زرد هواشناسی مبنی بر وقوع سامانه ناپایداری همرفتی و فعالیت سامانه بارشی از ظهر امروز سه شنبه مردادماه خبر داد. 30 تا فردا چهارشنبه 31 مرداد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس اعلام هواشناسی در برخی ساعات برای دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی استان تهران به‌ویژه نواحی شمالی فیروزکوه خطراتی مانند بارش ناگهانی باران و رعد و برق وجود دارد. وی وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب و وزش تگرگ در مناطق در معرض بارندگی را از جمله اثرات این خطرات را سر خوردن و اختلال موقت تردد به ویژه در مناطق کوهستانی و احتمال وقوع سیلاب و سیل عنوان کرد. رواناب

وی افزود: به شهروندان توصیه می کنیم از حضور در مناطق کوهستانی و کوهنوردی به نقاط مرتفع خودداری کنند همچنین باید مراقب باشند که در حاشیه و نهرها و مسیل ها زباله نریزند و از گردشگری طبیعی در مناطق مذکور پرهیز کنند.

یزدی مهر با اعلام اینکه پیش بینی هواشناسی وزش باد شدید تا بسیار شدید به طور موقت و در مقاطعی در نیمه جنوبی استانداری همراه با گرد و غبار و کیفیت پایین (هوا) است، خاطرنشان کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و ریزش اشیا از الف ارتفاع و آسیب به سازه های موقت مانند داربست، تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات در اماکن مرتفع مانند برج ها و دکل ها و خطر شکستن درختان کهنسال و نهال ها وجود دارد و به شهروندان توصیه می شود از قرار گرفتن در نزدیکی داربست ها، نیمه کاره ها خودداری کنند. ساختمان های تمام شده و ساختمان های ضعیف.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: اخطار زرد برای آمادگی بیشتر به دستگاه های اجرایی و امدادی ارسال شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *