راهکارهایی برای مقابله با تشدید سردرد و کمردرد در پیاده‌روی اربعین

تبلیغات بنری


متخصصان داوطلب جمعیت هلال احمر در درمانگاه های عراق هر روز به تعداد زیادی از زائران خدمات پزشکی ارائه می دهند. آنها توصیه های جامعی برای افراد مبتلا به کمردرد و سردرد دارند.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: یک بیماری رایج در راه رفتن دهه 40، بروز یا تشدید سردرد به خصوص در افراد مبتلا به میگرن است. الهام دیرندا، متخصص مغز و اعصاب مقیم مسجد کوفه، توصیه های جامعی برای زائران دارد:

در زیارت اربعین بسیاری از زائرین از سردرد شکایت دارند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی تاثیر محسوسی در تشدید سردرد، میگرن و سردردهای عصبی خواهد داشت. علاوه بر این، کم آبی سردرد را تشدید می کند، بنابراین به بیماران توصیه می شود عصرها و شب ها پیاده روی کنند تا کمتر در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرند. علاوه بر آفتاب و گرما، سر و صدا نیز باعث تشدید میگرن می شود.

به افرادی که از سردرد رنج می برند توصیه می شود روزانه حداقل 10 لیوان آب بنوشند.

یکی دیگر از مراجع رایج برای پیاده روی 40 ساله، افرادی است که سابقه کمردرد و زانو درد دارند، به ویژه افرادی که سابقه بیرون زدگی دیسک و تنگی کانال نخاعی دارند و بیماری و درد آنها در حین راه رفتن بدتر می شود.

این دسته از افراد در صورت ابتلا به کمردرد در سفر باید 24 ساعت بدون حرکت استراحت کنند و از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنند. به طور کلی به زائران توصیه می شود بعد از هر ساعت پیاده روی استراحت کنند تا در صورت استفاده از عصا دچار کمردرد نشوند، بهتر است هر 15 دقیقه یک بار عصا را حرکت دهند تا از افزایش فشار به قسمتی از بدن جلوگیری شود. . پشت و ستون فقرات متناسب هستند و با دست دیگر خود نگه می دارند.

از کوله پشتی مناسب استفاده کنید

به همه زائران اربعین به ویژه افراد مبتلا به کمردرد توصیه می شود از کوله پشتی های سبک استفاده کنند، حداقل وسایل ضروری را به همراه داشته باشند، از حمل کوله به یک طرف خودداری کنند و بند کوله پشتی را از دو طرف همراه داشته باشند. تسمه های پهن و استاندارد نیز در کوله پشتی بسیار مهم است. کوله پشتی را برای مدت طولانی حمل نکنید و استراحت کنید.

بهتر است افرادی که از بیماری های کمر و زانو رنج می برند یک ماه قبل از شروع مراسم اربعین زیر نظر پزشک متخصص باشند.

متخصص مغز و اعصاب برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن. بیرون زدگی دیسک و تنگی کانال نخاعی به خصوص اگر مسن هستند توصیه می شود در صورت اصرار برای حضور در راهپیمایی اربعین یکی دو ماه قبل از شروع مراسم با فیزیوتراپی درد خود را تسکین دهند. روش های جدیدی در فیزیوتراپی وجود دارد که می تواند درد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. حتما دوره فیزیوتراپی و داروهای مسکن را کامل کرده و با دارو درمانی سفر را آغاز کنید.

مردم باید مراقب افراد مسن و افراد دارای نقص حسی باشند زیرا ممکن است برخی از افراد مسن به بیماری آلزایمر مبتلا شوند. این بیماری طیف وسیعی دارد و می تواند در مراحل اولیه یا شدید باشد. به طور کلی، همراهان در طول سفر باید از بیماری سالمندان آگاه باشند و از سالمندانی که دارای اختلالات شناختی در رابطه با محیط اطراف یا اختلالات حسی هستند، آگاه باشند. افراد مسن که بیماری آلزایمر در مراحل پیشرفته است نیاز به مراقبت بیشتری دارند. زیرا ممکن است راه خود را گم کنند و محل چمدان خود را فراموش کنند. بنابراین مدیران کاروان ها و یا اطرافیان باید ضمن آگاهی از این مشکل به آنها توجه بیشتری داشته باشند و در صورت شروع درمان دارویی توسط متخصص مغز و اعصاب، داروهای تجویز شده را به موقع مصرف کنند.

نوشیدن آب در حین پیاده روی بسیار مهم است، زیرا کم آبی باعث تشدید اختلالات شناختی می شود و بهتر است زائران عصر و شب را برای پیاده روی انتخاب کنند.

نکته مهم دیگر توجه به عفونت ها است کسانی که از بیماری آلزایمر یا اختلالات شناختی رنج می برند باید توجه داشته باشند که یک عفونت ساده ادراری می تواند علائم اختلالات شناختی را تشدید کند. از این رو لازم است همراهان و لیدرهای کاروان از نظر تغییر دمای محیط و مصرف غذا به آنها توجه بیشتری داشته باشند تا دچار بیماری نشوند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *