اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی ناوگان و تجهیزات ثابت مترو

تبلیغات بنری


معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرد:

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از پروژه ها به منظور افزایش ایمنی، تامین قطعات یدکی و ارتقای کیفیت خدمات در مترو تهران خبر داد.

یورنا – به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف الله فرزاننده معاون اداری مالی و اقتصادی شهرداری تهران با حضور در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از واحدهای مختلف این شرکت بازدید و در یک در جلسه ای با حضور مدیرعامل، معاون بهره برداری و معاونین، موضوعات مربوط به بهره برداری از متروی تهران و چالش های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن قدردانی از خدمات مناسب شرکت بهره برداری مترو، به اقدامات شهرداری تهران در راستای ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته 50 واگن تعمیر شده است. ; اما در این دوره مدیریت 150 واگن تعمیر شده که رشد سه برابری را در این زمینه نشان می دهد. همچنین از ابتدای بهره برداری تا پایان سال 1397 حدود 700 میلیارد تومان لوازم یدکی در شرکت بهره بردار خریداری شد، این در حالی است که تنها در سال 1402 قراردادهای خرید قطعات یدکی به ارزش 3100 میلیارد تومان منعقد شد.

فرزنده تصریح کرد: 780 میلیارد تومان نقدینگی در سال گذشته معادل سه برابر سال 1401 برای تامین لوازم یدکی و عمره اختصاص یافت و 800 میلیارد تومان نیز برای پایان کار در سال 1402 ثبت شد.

وی افزود: در دوره آقای زاکانی تعداد ایستگاه های مترو در حال بهره برداری از 136 ایستگاه به 159 ایستگاه و طول خطوط از 250 کیلومتر به 296 کیلومتر افزایش یافت.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مجموع 50 اعتبار به معاونت زیرساخت و بهره برداری مترو اختصاص یافت.

وی همچنین به قرارداد خرید 729 دستگاه خودرو اشاره کرد و گفت: با ورود این خودروها و 113 خودروی تولید داخل، ظرفیت مسافری مترو دو برابر می شود. خطوط جدیدی نیز در حال ایجاد هستند، از جمله خط 10.

فوزنده با تاکید بر لزوم گسترش حمل و نقل عمومی افزود: هدف این است که 70 درصد مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا ترافیک و آلودگی هوا کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد بودجه مترو به موقع تامین و پرداخت می شود، گفت: با توجه به ماهیت کار و حجم کارکنان، شرکت بهره برداری مترو در تهران و حومه باید ارزیابی دقیق عملکرد داشته باشد و نیروی انسانی بگیرد. آموزش جدی برای اینکه انگیزه و انگیزه بهتری برای پیگیری کار داشته باشید.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران افزود: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به دلیل خدمات حیاتی و راهبردی که ارائه می دهد یکی از شرکت های مهم شهرداری تهران محسوب می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *