هیچ نمونه مثبتی از آبله میمونی و تب دنگی در میان زائران اربعینی مشاهده نشده است

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه 4 هزار و 500 کارشناس بهداشت به صورت شبانه روزی مسافران را رصد و رصد می کنند، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از تب دنگی یا آبله میمون در مرز مشاهده نشده است.

محمد دادریس در مصاحبه با مقدار وی با بیان اینکه هر از چند گاهی بیماری های عفونی بروز می کند، گفت: هفته گذشته موضوع شیوع آبله میمون و تب دنگی نیز مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه خودمراقبتی مهمترین رفتار پیشگیرانه است، افزود: شهروندان باید اصول بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند تا به بیماری های واگیر مبتلا نشوند. از آنجایی که بیماری های عفونی از کسی نمی پرسند که شما کی هستید و چند سال دارید، اگر افراد اصول بهداشتی را رعایت نکنند مطمئناً به این بیماری مبتلا می شوند.

قاضی اضافه کرد: با توجه به اینکه در کشور بر همه‌گیری کووید غلبه کرده‌ایم و قبل از آن همه‌گیری آنفولانزا را داشتیم، باید نکاتی مانند شستن مداوم دست‌ها یا ضدعفونی کردن مداوم دست‌ها و پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه یا عطسه را رعایت کنیم.

رئیس اداره بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: تهویه مناسب در محل کار و زندگی یکی دیگر از اقدامات مهم پیشگیرانه است، زیرا در صورت عدم تهویه مناسب، محیط مناسب برای رشد و تشکیل کلونی ویروس به راحتی فراهم می شود. .

وی افزود: اتباع کشور در هنگام بیماری مجاز به حضور در اجتماعات نیستند و باید تحت درمان مناسب قرار گیرند و در صورت اجبار به حضور، نکات بهداشتی را رعایت کرده و با افراد حاضر فاصله داشته باشند.

اعزام 4500 کارشناس بهداشت به مرز

قاضی با تاکید بر وظیفه وزارت بهداشت برای رسیدگی به مردم اضافه کرد: در حال حاضر 4500 نفر از تیم های بهداشتی ما در مرز مستقر هستند و در حال انجام مراحل مختلف هستند.

وی بیان کرد: پاسخگویی به خود گزارشی زائران در هنگام ورود و خروج از مرزها، آزمایش آنها، پایش و پایش بیماری ها، رفع علائم بیماری و همچنین آموزش آنها و در نهایت در صورت بروز بیماری و تایید شده است، انتقال به بخش تخصصی بستری مهمترین کار این گروه اکتشافی است.

بیماری های معده و دستگاه گوارش از شایع ترین بیماری ها هستند

قاضی اضافه کرد: بر اساس مشاهده و نمونه برداری، هیچ نمونه مثبتی برای بیماری دانگ یا آبله میمون در مرز مشاهده نشد.

وی در پایان افزود: بیماری های دستگاه گوارش مانند دل درد در سفر شایع است و به دلیل رعایت نکردن بهداشت فردی و مسمومیت غذایی ایجاد می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *