فوتبال ما پشتوانه ندارد و تا سال‌ها درجا خواهد زد/ استقلال و پرسپولیس در آسیا نتیجه نمی‌گیرند

تبلیغات بنری


گفتگو

بازیکن پیشکسوت پرسپولیس تهران گفت: فوتبال ما هیچ پشتوانه ای ندارد و سال ها راکد خواهد ماند و با وجود کشورهایی مانند عربستان نباید انتظار قهرمانی در لیگ برتر آسیا را داشت.

ادموند بیسیک وی در گفت وگو با میزان، با اشاره به اینکه نمی توان در هفته اول لیگ برتر تحلیل جامعی انجام داد، اظهار داشت: در هفته اول هنوز تیم ها به شرایط ایده آل و ایده آل برای مسابقات نرسیده اند. و بیشتر خودشان را آزمایش کردند. برخی تیم ها ساختار اولیه خود را حفظ کردند و عملکرد خوبی داشتند اما در پرسپولیس تغییرات بزرگی در کادر فنی و بازیکنان ایجاد کردیم. در مجموع عملکرد پرسپولیس در بازی اول با توجه به مشکلات ورزشگاه و حضور در ورزشگاه دیگری عادی بود.

برای تحلیل پرسپولیس خیلی زود است

وی افزود: همه درباره اولین بازی پرسپولیس نظر دارند. بعضی ها مثبت فکر می کردند و خیلی ها نگران بودند، اما من خودم را جای مربی گذاشتم و با توجه به جدایی بازیکنان و عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات، حقش را به او می دهم. شاید بزرگسالان و پیشکسوتان پرسپولیس نظرات متفاوتی داشته باشند، اما در مجموع به نظر من هنوز زود است که پرسپولیس را فقط با اولین بازی خود در لیگ برتر ارزیابی کنیم.

امکانات ما شبیه هیچ یک از باشگاه های عربی نیست

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: باید به باشگاه و بازیکنان امکانات بدهیم. آیا امکانات ما مانند امکانات نصر است؟ یا رونالدو و دیگر بازیکنان مطرح را جذب کرده ایم؟ نمی‌دانم این سطح از توقع از کجا می‌آید، اما وقتی فوتبال ما هر سال در ساده‌ترین چیزها مشکل دارد و نمی‌توانیم ورزشگاه و VAR تهیه کنیم، نباید چنین انتظاری داشته باشیم. قطعا پرسپولیس و استقلال در این شرایط به جایگاه خوبی در لیگ الیت نخواهند رسید و باید این واقعیت را به راحتی بپذیریم و رویاپردازی نکنیم.

از فوتبالی که رو به افول است نباید انتظارات بیجا داشت

وی ادامه داد: از مردم تا خبرنگاری که برخی بازیکنان یا حتی مدیران عامل را اغراق می کند; این همان چیزی است که باعث می شود توقعات در ذهن مردم بالا برود، اما باور کنید سطح فوتبال ما آنقدرها هم که می گویند بالا نیست و اصلاً حرفه ای نیستیم که خودمان را با دیگر کشورهای ادعایی و تیم های ثروتمند مقایسه کنیم. نظر نهایی من این است که نباید از این فوتبال که روز به روز در حال کاهش است انتظارات بیجا داشت. این فوتبال ماست!

آنها فکر می کردند ما انگلیس را می بریم

بزیک در ادامه خاطرنشان کرد: چرا فکر می کنیم باید به جام جهانی برویم و انگلیس را شکست دهیم؟ سطح فوتبال ما آنقدر بالا نیست که چنین توهماتی داشته باشیم. یونان به طور اتفاقی قهرمان جام ملت های اروپا شد، باشگاه های ما هم سال ها پیش قهرمان این مسابقات شدند و در فوتبال مدرن امروزی نباید منتظر معجزه باشیم. فوتبال ما هیچ حمایتی ندارد و سال ها به بازی ادامه خواهد داد، از طرف دیگر عربستان چنین امکانات و بازیکنان درجه یک جهانی را در اختیار فوتبال خود قرار داده است. چرا با وجود اینکه کشورهایی مانند عربستان سعودی فضا را صرف می‌کنند و بهترین امکانات را برای باشگاه‌هایشان دارند، فکر می‌کنیم قهرمان لیگ الیت می‌شویم یا حتی روی کاغذ شانسی داریم؟

متأسفانه، مدیران عامل اغلب به دنبال حفظ موقعیت خود هستند

وی با اشاره به اینکه مشکل فوتبال ما تقصیر یک یا چند سازمان و یک یا چند نفر نیست بلکه یک سری مشکلات زیاد است، گفت: تا همه دست به دست هم ندهند این مسائل حل نمی شود. تیم های اصلی ما چطور هستند؟ چه نتایجی می گیرند؟ هر بار که به نتیجه می رسیدند به کجا می رسیدند؟ آیا نامی برای یکی از بازیکنان آنها باقی مانده است؟ برنامه بلندمدت نداریم چون حوصله نداریم! مدیران هم نمی توانند از برنامه بلندمدت پیروی کنند چون اولاً باید به هر قیمتی برای جلب رضایت توده مردم تلاش کنند و ثانیاً برای حفظ خود تلاش کنند زیرا هر لحظه ممکن است اخراج شوند.

این بازیکن پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: در فوتبال ما ثبات اداری وجود ندارد، علاوه بر آن مدیران شایسته ای در اختیار تیم های خود نداریم. به همین دلیل همه برنامه های ما کوتاه مدت است و در بیشتر رشته های ورزشی مثل بسکتبال و والیبال در یک دوره مشخص نتایج موقتی می گیریم و به اصل اولیه خود برمی گردیم چون برنامه ای برای ادامه آن نداریم. فوتبال ما هم همینطور است، دوره های خوب دارد و چند دوره بد!

حامیان به ما می گویند که انتقاد نکنیم

بزیک از اتفاقات فوتبال کشور گلایه کرد و گفت: می گویند انتقاد نکنید! متأسفانه در کار تیمی هم ضعیف هستیم و هرکس به دنبال منافع خود است و اگر با مربی خوبی باشد چشمانش را بر روی واقعیت می بندد و در رسانه ها انتقاد نمی کند. نسل طلایی فوتبال، بسکتبال، والیبال و سایر رشته ها توسط مربیان و کارشناسان خبره شکل گرفت، اما ما برای مربیان خود چه کرده ایم جز اینکه به فکر کسب درآمد با آموزش آنها باشیم؟ چند هزار مربی در فوتبال داریم؟ ما حتی نمی دانیم کجا کار می کنند! یا برای ارتقای سطح علمی و علمی آنها چه تلاشی کرده ایم؟ آنها فقط به دنبال کسب درآمد از طریق هزینه های پرداخت شده برای کلاس ها بودند. این را گفتم تا ثابت کنم در فوتبال ما هیچ چیز عادی نیست که چنین توقعی داشته باشیم.

فوتبال ایران نتیجه گرا و خالی از هیجان و زرق و برق شده است

وی ادامه داد: ممکن است پرسپولیس هفته به هفته پیشرفت کند و ما باید به این تیم زمان بدهیم. من نه طرفدار گاریدو هستم و نه حریف و منتقدش! فکر می کنم باید به این مربی اسپانیایی زمان کافی برای اجرای ایده هایش بدهیم و در هفته اول او را شکست ندهیم. حداقل باید منتظر بمانیم تا نیم فصل بگذرد. بارسلونا چندین سال است که هیچ جامی نبرده و منتظر است تا نتیجه بگیرد و نسل طلایی دیگری بسازد. این فلسفه تیمی آنهاست.

بزیک در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه نسبت به فصول قبل در فوتبال ما بازی های خوب و جذاب کمتر و در مسابقات لیگ برتر کمتر گل زده می شود. آمار می گوید بیشترین نتیجه بین دو تیم 0-0 بوده است و وقتی حداقل یک فوتبال خوب را نمی بینیم نباید توقع بی جا داشته باشیم. فوتبال ما نتیجه گرا شده که لطمات جبران ناپذیری به لیگ برتر و حتی تیم ملی وارد کرده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *