شاخه‌های میانی کریدور شمال جنوب تکمیل شد

تبلیغات بنری


مدیرعامل راه آهن گفت: با افتتاح خط ریلی رشت – قزوین، انشعابات میانی کریدور شمال – جنوب تکمیل شد.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در حاشیه مراسم افتتاحیه راه آهن رشت – بندر قزوین گفت: اتصال قطعه رشت به بندر قزوین. راه آهن بندر قزوین دومین جاده ای است که دریای خزر را به خلیج فارس و دریای عمان متصل می کند و شمال و جنوب کشور را از طریق راه آهن به هم وصل می کند.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: در این ارتباط انتظار داریم در زمینه ترانزیت بار از طریق ریل بتوانیم به رشد خوبی دست پیدا کنیم و با هماهنگی هایی که انجام داده ایم امیدواریم ترانزیت گوگرد ترکمنستان را داشته باشیم. به این ترتیب از هفته آینده شروع می شود. یعنی از بندر ترکمن باشی به بندر قزوین می آید و از اینجا با راه آهن از کشورمان عبور می کند.

معاون وزیر راه افزود: از 6 کریدور شمال و جنوب یعنی دو کریدور در شرق دریای خزر، دو کریدور در وسط دریای خزر و دو کریدور در غرب دریای خزر، خزر است. جاده بندری ایجاد شد. کریدور چهارم در مسیر شمال به جنوب بین کشورهای شمال ایران و جنوب ایران ایجاد شد و گامی مهم در جهت افزایش مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

صالحی در خصوص مزیت های این مسیر گفت: به عنوان یک قاعده کلی با این افتتاح می توانیم خط کشتیرانی روسیه را که از دریای سیاه، دریای سرخ و اقیانوس هند در حال حرکت بود به هند و از یک مسیر حدود 50 روزه تا یک مسیر کمتر از 20 روز، یعنی تقریباً یک سوم کاهش دهید.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت فعلی بندر قزوین که حدود 2.5 میلیون تن است، اکثر کالاها از طریق ریل قابل حمل است و در صورت افزایش ظرفیت این بندر تا 8 میلیون تن کالا می توانیم حمل کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *