تمرین سراسری مقابله با پشه آئدس در تهران برگزار می‌شود

تبلیغات بنری


معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران از برگزاری رزمایش مقابله با متجاوزان بیولوژیک با محوریت پشه آئدس خبر داد.

یورنا به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سیدعلی شریفی با اشاره به جلسه هماهنگی کارگروه های پدافند غیرعامل شهرداری تهران در خصوص برگزاری رزمایش مقابله با متجاوزان بیولوژیک با تمرکز بر پشه آئدس، گفت: با توجه به ابلاغ وظایف شهرداری ها در دستورالعمل، جلسه ای با حضور 20 نفر از نمایندگان کارگروه های منتخب کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران در خصوص روند و بررسی تهدیدات ناشی از آن تشکیل شد. توسط ناقل حمله بیولوژیکی (پشه Aedes)، لزوم ایجاد تمهیدات برای انجام تمرین و تقسیم وظایف مربوطه.

شریفی افزود: رزمایش مقابله با متجاوزان بیولوژیک در ادارات تابعه شهرداری تهران و زیرساخت های وابسته به شهرداری تهران و در سطح مناطق 22 گانه انجام می شود.

معاون پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه ضمن تشریح اهمیت مقابله با پشه آئدس و تقسیم وظایف، افزود: پایانه های مسافربری، ایستگاه های اتوبوس و دپوی لاستیک های فرسوده باید به صورت ویژه مدیریت شوند.

وی افزود: زیرساخت های موجود در اختیار هر کارگروه باید مشخص شود و دستگاه های اجرایی برای زیر مجموعه ها به طور مشخص مشخص شوند. با این حال، به دلیل تأثیرات زیادی که تهدیدات بیولوژیکی می‌توانند بر زندگی افراد داشته باشند، تمرین کنترل ناقل بیولوژیکی در مقایسه با سایر تمرین‌ها و عملیات‌ها کمتر رایج است. یک رزمایش بزرگ نیز در تهران در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم تا پایان شهریورماه برگزار شود. پس از آن نمایندگان ادارات دولتی، سازمان ها، شرکت ها و سایر حوزه های مرتبط با عمل حمله بیولوژیک (پشه آئدس) زیرساخت ها و نقاط حساس مجموعه را معرفی کردند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *