شایع‌ترین علت مراجعه زائران اربعین حسینی به درمانگاه‌های هلال احمر در عراق

تبلیغات بنری


پزشک داوطلب هلال احمر مقیم عراق توضیحاتی را در مورد شایع ترین دلیل مراجعه زائران اربعین حسینی به درمانگاه های هلال احمر در عراق ارائه کرد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: منصوره مکارم پزشک داوطلب استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی وابسته به هلال احمر معمولا در ایام زیارت اربعین دچار چه مشکلاتی می شوند؟ وی گفت: به دلیل نوع سفر اربعین که طولانی است و به دلیل آب و هوای گرم و خشک عراق معمولا دو نوع بیمار به ما مراجعه می کنند. دسته اول بیماران اسکلتی و عضلانی هستند که معمولا به دلیل خستگی ناشی از پیاده روی طولانی دچار مشکل می شوند و دسته دوم افرادی هستند که دچار گرمازدگی می شوند. در موارد زیر افرادی که بیماری زمینه ای دارند و مراقبت های لازم را در طول سفر انجام نداده اند مانند بیماران دیابتی و قلبی.

مکارم همچنین به بیماران دیابتی قبل، هنگام و بعد از بازگشت از عیادت اربعین توصیه کرد: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنند و داروهای مورد نیاز خود را همراه داشته باشند و در صورت داشتن منع پزشکی از شرکت در پیاده روی. ، منع پزشک را جدی بگیرید.

این پزشک داوطلب هلال احمر ادامه داد: افرادی که با رعایت پروتکل های بهداشتی مجوز حضور در راهپیمایی اربعین را از پزشک خود گرفته اند باید داروهای خود را همراه داشته باشند و ترجیحاً در ساعات خنک تر پیاده روی و از موکب های سرد برای استراحت استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که غذایی که می خورند، به ویژه آب آشامیدنی، سالم باشد تا به بیماری های عفونی مبتلا نشوند.

وی با تاکید بر اینکه افراد توانمند باید در این راه به معلولان کمک کنند، گفت: درمانگاه های هلال احمر در طول مسیر آماده خدمت رسانی به مردم هستند. حتی پزشک هلال احمر که پزشکیان با کوله پشتی در جاده راه می روند و اگر کسی مشکلی داشته باشد می تواند از این پزشکیان کمک بگیرد.

این پزشک داوطلب هلال احمر ادامه داد: زائران قبل از حرکت با کلینیک های هلال احمر آشنا شوند و در صورتی که در طول مسیر قصد بازدید از بیمارستان های عراق را دارند، قبل از مراجعه به بیمارستان ها به درمانگاه های هلال احمر مراجعه و از طریق آن به بیمارستان های عراق اعزام شوند. همکاران ما برای جلوگیری از مشکلات.

مکارم در پاسخ به این سوال که توصیه شما به افرادی که با مشکلات عضلانی به شما مراجعه می کنند چیست؟ وی تصریح کرد: قبل از شرکت در راهپیمایی اربعین پیاده روی کنید و میزان ویتامین D، کلسیم و فسفر بدن خود را بررسی کنید و از غذاهای مقوی مانند آجیل استفاده کنید و مایعات بیشتری بنوشید تا در طول مسیر دچار گرمازدگی نشوید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *