نمایندگی‌های ایران در پاکستان و افغانستان روادید را برای زائران اربعین حسینی به صورت رایگان صادر می‌کنند

تبلیغات بنری


رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: هماهنگی های لازم در سفارتخانه های ایران و پاکستان برای صدور روادید برای زائران اربعین حسینی با سهولت بیشتری انجام شده و در این زمینه صدور روادید انجام می شود. ویزا برای آنها رایگان است.

یورنا عباس احمدی در گفت و گو با رادیو الاربعین به تشریح اقدامات وزارت امور خارجه برای ایجاد تسهیلات برای زائران اربعین حسینیه پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود در این گفت و گوی زنده رادیویی گفت: برای اتباع خارجی مقیم ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با کمک دولت عراق و اتباع نیروی انتظامی گذرنامه یا دفترچه های خدمتگزار صادر می شود. می توانند از این طریق در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

این مقام وزارت امور خارجه گفت: امسال مقرر شد اتباع خارجی به ویژه پاکستانی ها، افغانستانی ها و سایر اتباع کشورهای همسایه که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از ایران عبور می کنند، از کشور خود منتقل شوند خطاب به مرز چدبا بیان: سال گذشته به دلیل مشکل حمل و نقل برای این زائران مشکلاتی وجود داشت، اما امسال برای حل این مشکل مجوز لازم برای ورود خودروهای پاکستانی و افغانی به داخل کشور صادر شد و به چذابه منتقل شدند. مرز برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با بیان اینکه این تصمیم موافقان و مخالفانی دارد، تصریح کرد: مزیت های آن این است که اتباع خارجی دیگر مجبور نیستند در مرزهای ورودی منتظر بمانند و مستقیماً به مرزهای چزاپا بروند. یکی از معایب آن ضعیف بودن زیرساخت های حمل و نقل در افغانستان و پاکستان است و این مشکل برای زائران چالش هایی ایجاد کرده است.

احمدی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 25 هزار زائر پاکستانی از مرزهای رمضان و میرجاوه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد کشور شده اند، گفت: هماهنگی های لازم در سفارت های ایران و پاکستان برای ورود انجام شده است. ویزا برای زائران اربعین حسینی. با سهولت بیشتری صادر می شود و در این زمینه صدور ویزا برای آنها رایگان است. دولت عراق نیز برای آنها روادید رایگان صادر می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در گفت و گو با رادیو الاربعین گفت: در هماهنگی هایی که با استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی انجام داده ایم، تلاش می کنیم ظرفیت حمل و نقل ایجاد شده را به استان ها ارسال کنیم. مرز به خاطر رژیم این فضا را فراهم کنیم تا تعداد بیشتری از زائران خارجی بتوانند در این موکب شرکت کنند و با مشکل رفت و آمد مواجه نشوند.

وی همچنین به خدمات ارائه شده توسط نمایندگی های ایران در عراق به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: دفاتر موقت به صورت 24 ساعته در شهرهای کربلا، نجف، سامرا، فرودگاه نجف نیز فعال هستند. شهر حله و منطقه حسینیه در مرز عراق. خسروی و غیره ما یک سرویس 24 ساعته برای زائران ایجاد کرده ایم.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه همچنین در این خصوص افزود: خط 128 نیز با همکاری دولت عراق افتتاح و راه اندازی شد و زائران ایرانی که ابتدا با تلفن همراه و سیم کارت ایرانسل وارد عراق می شوند. . کارت ها می توانند بدون دریافت کد با شماره 128 تماس بگیرند و باید به اتاق فرمان کربلا متصل شوند تا در مواقع ضروری به این اتاق فرمان منتقل شوند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *