آلن دلون ستاره سینمای فرانسه درگذشت

تبلیغات بنری


آلن دلون بازیگر مشهور فرانسوی در سن 88 سالگی در خانه خود درگذشت.

یورنا – فرزندان آلن دلون روز یکشنبه 18 آگوست مرگ این ستاره سینمای فرانسوی را در سن 88 سالگی در خانه اش در منطقه دوکی تایید کردند. ابراز تاسف از درگذشت این اسطوره سینما.

در بیانیه آنها آمده است: «آلن فابین، آنوشکا و آنتونی، و همچنین (سگ او) لوپو، از اعلام مرگ پدرشان عمیقاً متأسف هستند.

وی در حالی که سه فرزند و خانواده اش در کنارش بودند در خانه اش در شهر دوشی به آرامی چشم از جهان فرو بست.

خانواده او از شما می خواهند که در این دوران بسیار دردناک سوگ به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید.

آلن دلون که زمانی از او به عنوان خوش تیپ ترین مرد سینما یاد می شد، در 80 فیلم از جمله چندین شاهکار ظاهر شد و اولین حضور خود را در سال 1960 در سن 25 سالگی در «ظهر بنفش» به کارگردانی رنه کلمان انجام داد.

بسیاری از فیلم‌های با بازی آلن دلون به فیلم‌های کلاسیک سینما تبدیل شده‌اند. این بازیگر فرانسوی در طول دوران فعالیت خود با کارگردانان مشهوری چون آنتونیونی، ویسکونتی، ملویل و گدار همکاری داشت و با بازیگران بزرگی چون ژان گابین، عمر شریف، لینو ونتورا، کلودیو کاردیناله، مونیکا ویتی و … جلوی دوربین رفت.

دیلون اولین بار در سال 1961 با «لذت زندگی» و سپس با «کسوف» (1962)، «یوزپلنگ» (1963) و «آقای پاک» (1976) به جشنواره فیلم کن رفت. او برنده نخل افتخار جشنواره فیلم کن شد.

جایزه سزار بهترین بازیگر مرد، خرس طلای افتخاری جشنواره بین المللی فیلم برلین و نخل طلای افتخاری جشنواره کن از جوایز دریافتی این بازیگر سرشناس است. او همچنین در سال 1991 نشان لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *