«کمی شبیه مارادونا» روی صحنه می‌رود/روایتی از بازی و زندگی روی صحنه تئاتر

تبلیغات بنری


نمایش «کمی شبیه مارادونا» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم زندی در آبان ماه 1403 هجری شمسی به مدت 30 شب در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.

یورنا – طبق اطلاعیه روابط عمومی، برنامه کمی شبیه مارادونا با حضور دو بازیگر (دختر و پسر) در 15 قسمت تشکیل شده است.
این نمایش داستان دو بازیگر جوان به نام‌های فاطمه و پژمان را روایت می‌کند که عاشق بازیگری هستند و رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند و سال‌هاست در تئاتر با یکدیگر همراهی می‌کنند. در این نمایش زندگی آنها به دو بخش روی صحنه و پشت صحنه تقسیم می شود. این نمایش روایتی غیرخطی از زندگی این دو بازیگر در صحنه و خارج از صحنه است.

15 قسمت چند دقیقه ای که در بسیاری از موارد حاوی یک داستان نیست و با هم منسجم است و در نهایت مانند یک کلاژ به نقشه ای برای زندگی بازیگرانش تبدیل می شود. عدم انسجام در روایت، نقص در اجرا و عدم توسعه روایت، مضامین، بدنه و بیان بازیگران نقش از اجزای اصلی اجراست. انتزاع و عینیت انتزاعی در ارکان و ارکان اجرا از شاخص های اساسی این اثر است.

فاطمه زندی و پژمان حسینی بازیگران اصلی این نمایش هستند که سال هاست با هم همکاری می کنند و در نمایش هایی مانند مهتاب در اینتگریس، گنبد تن… گلگل روح…، مجلسی مانند رستم و سهراب، زاویه، سوء تفاهم، Gravem Under Your Feet، Manly's Legend، Martal Crimes، Oleana، Oblivion، Afra، Shab Hazaro 1 و… به صورت مشترک و به عنوان بازیگر روی صحنه بودند.

مشام زندی استاد دانشگاه، پژوهشگر، نویسنده و مترجم کتب و مقالات هنری و ادبی، دانشجوی دکتری رشته پژوهش هنری از دانشگاه تهران، مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری نیما یوشیگ، مدیر پشدادیان است. دانشکده هنرهای نمایشی و مدیر عامل سابق انجمن هنرهای نمایشی مازندران.

او بیش از 30 نمایش را برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره های مختلف کارگردانی و خلق کرده است. از مهم ترین آثار کارگردانی این هنرمند می توان به نمایش هایی چون افشانا مانلی اثر میثم زندی، افرا از بهرام بیضایی، اولیانا اثر دیوید مامت، فراموشی اثر میثم زندی، جنایات کوچک ازدواج اثر اریک امانوئل اشمیت و جوان هزارو اکام اشاره کرد. بهرام بیضایی، قبر من زیر پای تو اثر میخام زندی، چربی ها از ژان ژنه، سوء تفاهم از آلبر کامو، ابوذر از رضا دانشور، گوشه اثر غلامحسین سعیدی، تثلیث اثر میچم زندی، نمی خواهم بمیرم. میشم زندی، ضیافت بهرام بیضایی و…

الهام نوری، پژمان دادخواه، ناصر رحیمی، مهرعلی میران و اردلان ملک زاده از دیگر همکاران این گروه هستند که در بخش های مختلف هنری این نمایش حضور دارند. دکتر مهربانو حصاری از انجمن علمی زبان و ادب فارسی خراسان رضوی از تولید این ارائه حمایت می کند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *