ورود ۳ هزار دستگاه هوش مصنوعی به صنعت کفش

تبلیغات بنری


رئیس اتحادیه صنف پینه دوزان صنعتگران تهران با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته گفت: در ده سال گذشته نزدیک به 3000 دستگاه هوشمند تزریق مواد پلیمری وارد زنجیره تولید کفش شده است. کیف، چرم و صنایع وابسته، تحولی اساسی در این صنعت ایجاد کرده است.

یورنا- در آستانه یازدهمین نمایشگاه کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته (AMPEX 13)، انجمن صنفی پینه دوزهای دستباف تهران به عنوان مجری و میزبان نمایشگاه پیش رو نشست خبری در این حوزه برگزار کرد.

رسول شجری رئیس صنف پینه دوزان خیاطی تهران با تاکید بر اینکه همچنان در زمینه مواد اولیه مشکل داریم، گفت: با وجود مشکلاتی مانند تورم، تامین ارز ماشین آلات و… تولید نسبت به سال های گذشته کاهش نشان می دهد.

رئیس اتحادیه صنف پینه دوزان صنعتگر تهران افزود: درخواست ما از دولت جدید این است که به تجار و بازرگانان مطمئنی که توسط سازمان ها شناسایی می شوند اجازه واردات ماشین آلات داده شود تا بتوانیم خدمات بیشتری به واحدهای تولیدی خود ارائه دهیم.

الشجری با تایید اینکه مجوز خرید ماشین آلات را از مجلس نمایندگان گرفته ایم، ادامه داد: در مورد ماشین آلات مستعمل که در ادامه تولید بسیار موثر هستند، هنوز واردات به طور کامل تایید نشده است و فقط واحدهای تولیدی مجاز به خرید ماشین آلات هستند. واردات که منجر به ایجاد مشکلاتی برای انبوه سازان می شود.

همانطور که علی لشکری، رئیس انجمن مدیران کفش ایران و یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران در این جلسه گفت: یکی از دلایل گرانی کفش در کشور گرانی است، زیرا به دلیل تحریم و مشکلات ناشی از آن، امکان انتقال فناوری به داخل کشور وجود ندارد، اما صنایع کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته در کشور توانستند بخشی از تجهیزات مورد نیاز این زنجیره بزرگ صنعتی را در کشور تامین کنند. کشور همزمان با برگزاری نمایشگاه «آمپکس» در سال‌های گذشته که محل تبادل فناوری بود، برگزار می‌شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران کفش ایران تاکید کرد: معرفی فناوری مورد نیاز این صنعت سخت، اما ضروری است. تجهیزات مدرن با کمترین قیمت و بالاترین ظرفیت تولید یکی از پایه های توسعه در زنجیره تامین کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته است.

به گفته نماینده اتاق ایران، زنجیره کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. به طوری که در 10 سال گذشته نزدیک به 3000 دستگاه هوشمند تزریق پلیمر وارد زنجیره تولید کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته شده است و هوش مصنوعی تحول بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است.

لشکری ​​تصریح کرد: زمانی اتکا به واردات مواد اولیه در ساخت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته بیش از 30 درصد بود اما امروز واردات مواد اولیه و حتی مصرف محصولات خارجی به 5 درصد رسیده است.

در ادامه این نشست، محسن جرجی، مدیرکل دفتر صنعت پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت کیف و کفش به دلیل اهمیت ایجاد فرصت های شغلی و خودکفایی در ایران حائز اهمیت است. سطح ملی در سطح ایالتی به دنبال ایجاد خوشه هایی هستیم تا حداکثر سود را برای صنعت در کشور به ارمغان بیاوریم.

به گفته گئورگی، مواد اولیه طبیعی برای ساخت کیف و کفش در کشور وجود دارد و چند هزار سال است که در این زمینه حضور داریم.

وی با اشاره به بومی سازی ماشین آلات تولیدی کیف و کفش، گفت: در این زمینه سیاست هایی را تدوین کرده ایم و با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هماهنگی هایی صورت گرفته است تا بتوانیم از گستردگی دانش بنیان ها بهره مند شویم. در بومی سازی تجهیزات و ماشین آلات.

صنعتگران و تولیدکنندگان کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته از استان‌های مختلف کشور و سایر کشورهای جهان از 9 مرداد تا 1 شهریور در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته (MPEX 13) گرد هم می‌آیند. ) آخرین محصولات و خدمات خود را به علاقمندان معرفی و به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *