فرار از شهر‌های بزرگ آمریکا؛ امکانات فراوان نیویورک و لس‌آنجلس به مصیبت‌های زندگی در این ۲ شهر نمی‌ارزد

تبلیغات بنری


برخلاف تصور رایج در جهان سوم، آمریکایی ها از شهرهای بزرگ به مکان های کم جمعیت و ساکت تر مهاجرت می کنند.

یورنا -به غیر از آمریکایی ها، مردم سایر کشورهای جهان نیویورک و لس آنجلس را به عنوان مدینه فاضله در ایالات متحده می دانند. اما مجموعه ای از اتفاقاتی که در چند سال گذشته در شهرهای بزرگ آمریکا رخ داده است، چهره ایده آل این مکان ها را مخدوش کرده است.

بیشتر شهرهای بزرگ آمریکا توسط سیاستمداران دموکرات اداره می شود و برنامه های آنها در این مکان ها اجرا می شود. اگرچه در ظاهر، قیمت مهم ترین دلیل مهاجرت مردم از نیویورک، لس آنجلس، سانفرانسیسکو و شیکاگو به مقصدهای دیگر و به استثنای چند مورد، مقاصد کم جمعیت است، دلیل اصلی آن تمایل به مکانی برای اقامت است. زندگی آرام تر و بهتر

نیویورک و لس آنجلس ممکن است اکثر امکانات لازم برای زندگی مدرن را داشته باشند، اما افراد بالای 28 سال این شهرها را به مقصد مناطقی با امکانات کمتر ترک می کنند. این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در واقعیت، آمریکایی ها زندگی آرام در اطراف شهرها یا حتی مناطق کم جمعیت را به اکثر شهرهای پایتخت ترجیح می دهند.

اگرچه اکثر امکانات مدرن در شعاع 20 کیلومتری دو شهر فوق الذکر قرار دارد، اما علاوه بر این که هیچ یک از این موهبت ها مجانی نیست و از دسترس نیمی از جامعه آمریکا دور نیست، رانندگی با خودرو ضروری است. یک ساعت ترافیک و گاهی بیشتر برای رسیدن به آنجا، بنابراین او 20 کیلومتر در این شهرها خرید; بنابراین، امکانات رفاهی گاها گران در این شهرهای بزرگ در مواجهه با مشکلاتی مانند ترافیک، گرانی مسکن، ناامنی، حضور بی خانمان ها و… جذابیت خود را از دست می دهد.

تحقیقات هاروارد نشان می دهد که وقتی افراد بین 28 تا 41 سال به مناطق کم جمعیت مهاجرت می کنند، امکاناتی مانند رستوران ها و مراکز تفریحی را نیز با خود می آورند. دلیل دیگری که Millennials و Generation X به مناطق کم جمعیت مهاجرت می کنند، زندگی در خانه های بزرگتر و تشکیل خانواده است.

ناگفته نماند که مجوز ساخت تنها به کلبه هایی در حومه شهرهای آمریکا داده می شود و هیچ گزارشی مبنی بر ازدحام و بیابان زایی در تیرهای سیمانی و فولادی وجود ندارد.

خانه ها در آمریکا محل اصلی زندگی مردم هستند و نقش خانه دوم را برای مردم بازی نمی کنند.

کاهش جمعیت در شهرهای بزرگ آمریکا

میزان مهاجرت هزاره ها و گروه های مسن از نیویورک و لس آنجلس بیشتر از میزان مهاجرت این گروه های سنی به این دو شهر بوده است. بیشتر این افراد مناطق گرمتر و کم جمعیت را به معروف ترین شهرهای آمریکا ترجیح می دهند. فلوریدا، تگزاس، کارولینای جنوبی و کارولینای شمالی محبوب ترین مقاصد مهاجرت بین ایالتی در ایالات متحده هستند و نیویورک و کالیفرنیا نیز جمعیت قابل توجهی را از دست می دهند. اگر مهاجرت اتباع خارجی به این دو ایالت در 30 سال گذشته را در نظر بگیریم، متوجه می شویم که رشد جمعیت در نیویورک و کالیفرنیا منفی بوده است.

مهاجرت به مناطق کم جمعیت باعث افزایش امکانات می شود

مایکل باش، مدیر عامل یک شرکت سرمایه گذاری استارت آپی در اوکلاهما سیتی، به Troll & Leisure گفت: «ده سال پیش، پیدا کردن یک سرمایه گذار در اوکلاهما یا درگیر شدن در یک استارتاپ بسیار دشوار بود گزینه های زیادی داریم، اما امروز وضعیت تغییر کرده است.”

اکثر مردم جهان هرگز نام سه ایالت کم جمعیت – اوکلاهاما، آلاباما و آیداهو – را نشنیده‌اند، اما آنها در سال گذشته جزو ده مقصد برتر مهاجرت بوده‌اند و شاهد رشد جمعیت بوده‌اند.

ایده آلیسم متولد شد

نسل جوان در ابتدای زندگی خود بر این باور است که ناگزیر با مهاجرت به شهرهای بزرگ به تمام آرزوهای خود می رسد و سکوهای پیشرفت را یکی پس از دیگری رها می کند. اما این افراد زیر 25 سال بعد از چند سال آزمون و خطا و دست و پنجه نرم کردن با هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ، بالاخره متوجه شدند که سهم قابل توجهی از درآمد خود را به اجاره خانه و سایر هزینه های زندگی در شهرهای پرجمعیت اختصاص می دهند. بسیار دشوارتر است که آنها را به اهدافشان نزدیکتر می کند، اما آنها را از اهدافشان دورتر می کند.

نسل Z، مانند نسل های قبل از خود، در اوایل زندگی مجذوب شهرهای بزرگ شده است. اما در یک اتفاق جالب، این گروه سنی بالاترین میزان مهاجرت را در سال های 2021 و 2022 به واشنگتن دی سی خواهد داشت. سی. آنها پایتخت آمریکا را داشتند. ناگفته نماند که اجاره آپارتمان ها و خانه های شهری در پایتخت ایالات متحده گرانتر از شهرهایی با جمعیت مشابه در ایالات متحده است.

هزاره ها در سال 2010 مجذوب نیویورک و لس آنجلس شدند. اما در دو سال گذشته از این دو شهر مهاجرت کرده اند و از این رده سنی افراد کمتری به این دو شهر مهاجرت می کنند.

فرار سرمایه داران از لس آنجلس، سانفرانسیسکو و نیویورک به شهرهای کوچکتر

جو روگن، مشهورترین پادکستر آمریکایی و گزارشگر مسابقات UFC، چند سال پیش در اوج شیوع ویروس کرونا از لس آنجلس به آستین، تگزاس گریخت. او با آمدن به این شهر علاوه بر مهاجرت هزاران نفر دیگر به این شهر، ایلان ماسک را نیز متقاعد کرد که کارخانه تسلا را به تگزاس بیاورد. ماسک اکثر شرکت های خود را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل خواهد کرد.

نکته جالب این است که آستین هیچ یک از امکانات رفاهی پر زرق و برق لس آنجلس را ندارد، اما با مهاجرت این افراد در سه سال اخیر، شهر تغییر کرده است. بنابراین وقتی افرادی که به گران‌ترین امکانات رفاهی دسترسی دارند به شهر کوچک‌تری نقل مکان می‌کنند، این استدلال را به چالش می‌کشد که «ما به شهرهای بزرگ مهاجرت کردیم زیرا امکانات رفاهی وجود نداشت».

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *