قوه قضاییه همچون یک محیط‌بان با ما همکاری کرده است

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه قوه قضائیه به عنوان حافظان محیط زیست با ما همکاری داشته است، گفت: دستگاه قضایی با اقدامات غیرقانونی، حیوان آزاری و شکار غیرمجاز برخورد جدی داشته است.

علی سلجاه در مصاحبه با مرحله وی به مناسبت هفته قوه قضائیه و با توجه به تشریفات دستگاه قضایی در برخورد با اقدامات افراد و نهادهای مرتبط با آلودگی هوا گفت: قوه قضائیه به ویژه دادستان کل کشور و دادستان ها در استانداری ها با توجه به وظایف ذاتی خود وارد بحث نظارت شدند و در این زمینه شروع به کار کردند و به عنوان متخصصین محیط زیست با ما همکاری کردند. ما همچنین از اینکه مسائل زیست محیطی به دلیل تعدادی از جرایم مجازات می شوند، تشکر می کنیم که اقدام بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد فیلم آزاری با حیوانات در فضای مجازی هستیم، ادامه داد: دستگاه قضایی در این زمینه همراه ما بود و پلیس فدرال مناطق عشایری نیز به طور جدی وارد این پرونده شد و کاملا قانونی با آن برخورد کردیم. ما با هر فعالیتی که ظلم به حیوانات را تشویق می کند، برخورد می کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره شکار غیرمجاز نیز گفت: یکی از راهکارهای بسیار خوب در خصوص شکار غیرمجاز که از دولت سیزدهم آغاز شد و امیدواریم به عنوان یک راهکار اساسی هر چه زودتر اتفاق بیفتد، استفاده از ظرفیت انجمن تیراندازی است. و همه شکارچیانی که در کشور به نوعی شناخته شده اند. در فدراسیون تیراندازی 100 میدان تیر یا تیراندازی در کشور برای شکارچیان مشخص شده است که اگر این توانایی را داشته باشند برایشان فرصت شغلی ایجاد می شود و از نظر روحی و روانی از محیط کشور بیرون رانده می شوند.

سلجا افزود: دستگاه قضایی نیز در برخورد با شکارچیان مختلف و کشف سلاح های غیرمجاز بسیار خوب عمل کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *