ریال آف‌شور حاصل دیپلماسی اقتصادی بانک مرکزی است

تبلیغات بنری


یک فعال اقتصادی گفت: ریال خارج از کشور حاصل دیپلماسی اقتصادی بانک مرکزی است و تهاتر و قراردادهای پولی حاصل یک استراتژی صحیح است.

یورنا – به دستور فرزندش جناب آقای حمید الحسینی; رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی درباره تنظیم بازار ارز و عملکرد موفق بانک مرکزی گفت: تامین ارزهای مورد نیاز بازار در دوره دکتر فرزین مثبت و بیشتر بود. روند مطلوب تری نسبت به گذشته داشت و دیپلماسی ارزی بانک مرکزی نیز در بهبود این عملکرد بی تاثیر نبود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود شکایت از سوی صادرکنندگان در خصوص برخی موضوعات تسویه تعهدات ارزی، تنظیم بازار ارز برای جلوگیری از تورمی که انتظار می رفت آحاد جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر را تحت تاثیر قرار دهد، در حال ارزیابی است. مثبت.

این فعال اقتصادی ارزیابی خود را از موضوع رشد نقدینگی بیان کرد و گفت: کنترل رشد نقدینگی از جهات مختلف مثبت است. اگرچه بین آنها خصوصاً در حوزه تولید مسائلی وجود دارد که نباید از آن غافل شد، اما ثبات بانک مرکزی در بازار ارز و نظارت بر عملکرد بانک ها به منظور کاهش عدم تعادل، قطعاً از نظر اهداف کنترلی مطلوب و منطقی بود. تورم

حسینی درباره عملکرد دیپلماسی اقتصادی بانک مرکزی گفت: دکتر فرزین در بحث دیپلماسی اقتصادی راهبرد خوبی اتخاذ کرد که بخشی از آن در «ریال خارجی» با توسعه پول ملی در تجارت فرامرزی ایران منعکس شد. معاملات با کشورهایی مانند روسیه، عراق و افغانستان.

وی درباره مزایای ریال در خارج از کشور گفت: ریال خارج از کشور حاصل دیپلماسی اقتصادی بانک مرکزی به دستور آقای فرزین است. تسویه حساب و قراردادهای پولی دوجانبه محصول سیاست و استراتژی صحیح است.

یک کارشناس ارشد حوزه انرژی و یک فعال بازرگانی گفت: فعال سازی ریال در خارج از کشور مزایایی از جمله تامین ارز برای زائران حسینی بدون کوچکترین نگرانی به همراه دارد. این روند منجر به توافق برای خرید ارز صادراتی به عراق توسط بانک مرکزی می شود.

حسینی بیان کرد: ارز خارجی روابط تجاری ایران با کشورهایی مانند افغانستان و ترکیه را متعادل می کند، بنابراین انتظار می رود این طرح محدود به روسیه و چند کشور محدود نباشد و به سایر کشورهای منطقه و شرکای ما نیز تسری پیدا کند. . شرکای تجاری

وی درباره راهکارهای 14 گانه دولت برای حل مشکلات اقتصادی گفت: هماهنگی تیم اقتصادی دولت با بانک مرکزی و سایر بخش‌های تاثیرگذار بر اقتصاد مانند بخش خصوصی موضوع بسیار مهمی است و نباید از دید همگان پنهان بماند. دولت

رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در این باره گفت: ناهماهنگی برنامه ها، سیاست ها و برنامه های اقتصادی وزارتخانه های اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی با منافع ملی در تضاد است. شکی نیست که ارتباط سودمند و مستمر بین سازمان های مذکور منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و تجارت خارجی می شود.

الحسینی در تشریح این موضوع گفت: اگر مدیران سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و صلح از مکاتب مختلف باشند و در انتخاب وزرا به چنین موضوعات مهمی توجه نشود، اقتصاد. و صلح، آنگاه تضادها به قیمت تمام شدن کشور تمام خواهد شد.

وی بیان کرد: همکاری تشکل ها و نهادهای اقتصادی توسعه است. این موضوع نباید از دید رئیس جمهور پنهان بماند، زیرا حل بخشی از مشکلات کشور در گرو هماهنگی و همکاری نهادهای موثر بر اقتصاد است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *