خدمت‌رسانی گسترده آستان قدس رضوی به زائران اربعین در مرزهای داخل و خارج کشور

تبلیغات بنری


مدیرعامل بنیاد کرمه رضوی از ارائه خدمات به زائران حسینیه اربعین در مرزهای کشور به همت شبکه خادمری خبر داد.

به گزارش یورنا و بنابر اعلام روابط عمومی حرم مطهر رضوی، محمد حسین استاد آقا، مدیر عامل بنیاد حرم مطهر رضوی ضمن تشریح برنامه های حرم مطهر رضوی در ایام اربعین این سال. سال، گفت: ماموریت اصلی ما در آستان بیت المقدس، ایجاد شرایط لازم برای زیارت امام هشتم علیه السلام است کمک خیرین

خدمات مرزی

استاد آقا با تاکید بر شرکت خادمان در راهپیمایی های اربعین در داخل و خارج از کشور گفت: 160 هزار خادم در ایالت های کشور به نام امام هشتم علیه السلام به مردم خدمت می کنند و به آنها سلام می کنند.

وی افزود: امسال در استان های مرزی کشور راه های منتهی به مرز عراق توسط بدرقه های موکب برای پذیرایی و اسکان زائران ایجاد شد.

مدیرعامل بنیاد کرمه رضوی گفت: موکب های اسکان و پذیرایی علاوه بر مرزهای غربی کشور در مرزهای شرقی از جمله دوغارون برای زائران افغانستانی و میرجاوه و رمضان برای زائران پاکستانی برگزار شد.

استاد آقا خاطرنشان کرد: مجتمع مراقبتی و خدماتی برای زائران پاکستانی در زمینی به مساحت 5 هکتار با امکانات کامل در مرز میرجاوه آماده شده است.

وی افزود: آستان قدس با کمک شبکه خادمری در مرزهای غرب و جنوب غرب کشور در محل اسکان و پذیرایی به زائران خدمات رسانی می کند و آشپزخانه مرکزی مهران نیز در اختیار آستان قدس رضوی است.

وی به برگزاری موکب های حسینی در مرزهای تمرشین و مرزهای جنوب شرقی کشور توسط اهل سنت اشاره کرد و گفت: این اقدام نماد وحدت بین مسلمانان کشورمان است و به خوبی در حال انجام است.

توزیع 2.5 میلیون وعده غذایی

مدیرعامل بنیاد کرم رضوی گفت: سال گذشته 600 هزار غذا در آشپزخانه مرکزی مهران طبخ و بین زائران توزیع شد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه اربعین در فصل گرما است، کارخانه یخ با ظرفیت تولید 12 تن در روز در مهران داریم و لوازم تهیه نوشیدنی و توزیع آن به موکب ها نیز فراهم شد.

استاد آقا گفت: بر اساس آمار رسمی که سال گذشته در ایام اربعین منتشر شد، 3.5 میلیون نفر از مرزهای زمینی وارد عراق شدند و با احتساب عودت کنندگان، شاهد جمعیت 7 میلیون نفری بودیم و با کمک خادمان به این کشور رسیدیم. قادر به تهیه 2.5 میلیون وعده غذایی و تهیه غذا و توزیع آن در بین زائران است.

57 کاروان در عراق مستقر شدند

وی خاطرنشان کرد: در عراق از کربلا تا سامرا 57 موکب برای پذیرایی و اسکان زائران توسط خادمان و یاوران دیوان مانور الرضوی تشکیل شد که خدمات مختلفی را به شیفتگان حسینی ارائه می کنند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی تصریح کرد: دو سال پیش 10 میلیون قوطی آب و 40 هزار قطعه یخ خریداری و بین موکب های ایرانی و عراقی برای تامین آب و یخ عراق توزیع شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه موکب های عراقی هنوز کار خود را آغاز نکرده اند، 300 هزار ساندویچ در اطراف حرم مطهر برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با همکاری نیکوکاران بین اول تا دهم صفر توزیع می شود.

ارائه خدمات پزشکی و دارویی

استاد آقا گفت: در حوزه پزشکی چهار دستگاه اتوبوس بیمارستانی در مرز مهران مستقر شده و در کشور عراق نیز گروه های پزشکی خادمیار در مسیر پیاده روی مستقر هستند و به زائران خدمات درمانی و پزشکی ارائه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: خیرین و غیرمؤمنان علاقه مند به خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی می توانند از طریق سامانه پیامکی *8# به حرم مطهر رضوی کمک کنند تا برای خدمت رسانی به زائرین موکب های داخل استفاده شود. و خارج از کشور.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *