هشتمین «روایت راهیان» با حضور ۲۰۰ هنرمند تئاتر برگزار می‌شود

تبلیغات بنری


هشتادمین کنگره بین المللی تئاتر واکینگ از 6 تا 13 شهریور در کشور عراق و مرزهای ایران برگزار می شود.

یورنا – به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، همایش بین المللی تئاتر چهل راهپیمایی در سال 1394 با حضور 60 هنرمند تئاتر آیینی در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و در هشتمین دوره راه اندازی شد. با حضور 150 تا 200 آیینی. هنرمندان تئاتر کشور از ۷ مرداد تا ۱۳ شهریور. اربعین حسینی در دو نقطه از مرز ایران و عراق و پیاده روی حسینی برگزار می شود.

این کنفرانس بین المللی به عنوان یک ویترین فرهنگی برای هنرمندان تئاتر آیینی عمل می کند. هر ساله بدون پرداخت حقوق و هزینه میزبان مخاطبان ایرانی و زائران کشورهای عربی به مدت هشت روز در انواع و اشکال مختلف اجرا در مسیر پیاده روی اربعین و کربلا است.

در بخش ایرانی این همایش تعزیه به زبان های فارسی و عربی، تئاتر خیابانی، تشت، سرود و محافل شعرخوانی در مرزهای چذابه، شلمچه، باشماق خسروی و مهران برگزار می شود. در این بخش نیز خوانندگان اهل بیت به پرشورتر شدن همایش و معنویتر شدن فضا کمک خواهند کرد.

نمایش «رمان راهیان» عراق کار خود را با ارائه آثار نمایشی طی دو روز در نجف آغاز می کند و به مدت 4 روز در راه حسین و 3 روز در کربلا میزبان زائران حسینی است. این نمایش های آیینی شامل سه گروه ترحیم و سه گروه تئاتر خیابانی به زبان های فارسی و عربی خواهد بود. گروه مداحی که به زبان های فارسی و عربی مسلط است طبق شرایط به اجرای مداحی می پردازد و شاعران به هر دو زبان شعر می خوانند.

آنچه این دوره را از دوره های قبل متمایز می کند، ارائه نمایش هایی با موضوع غزه و صرفاً به رویدادهای روز و معرفی دوره زمانی یعنی اسرائیل غاصب و ادغام با واقعه کربلاست.

هنرمندان هشتمین همایش بین المللی تئاتر «رمان مسافران» پس از توقف یک روزه در رکن 1430 در عمود 142 در مسیر نجف به کربلا توقف خواهند کرد. در عمود 970 میزبان عزاداران خواهند بود. پس از آن دو سه روز به کربلا می روند و کارهای هنری اجرا می کنند.

باید گفت؛ هشتمین همایش بین المللی تئاتر چهل واکینگ «روایت راهیان» به دبیری سید مصطفی موتورشی به همت حوزه هنری حوزه هنری برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *