نحوه اولویت‌بندی متقاضیان طرح فروش ایران‌خودرو/ چه کسانی صاحب خودرو می‌شوند؟

تبلیغات بنری


جزئیات طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو چند روز پیش اعلام شد; همانطور که مشخص است با حذف سامانه یکپارچه، شرکت خودروسازی مسئولیت ثبت نام و تایید صلاحیت متقاضیان را بر عهده دارد و ثبت درخواست در سامانه هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند.

یورنا- ایران خودرو اوایل هفته جاری در اطلاعیه ای نحوه ثبت سفارش خرید برخی از محصولات خود را اعلام کرد.

در این طرح پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزین، هایما و محصول جدید ررا عرضه می شود و در آگهی جدید ایران خودرو، 2 رنگ GRE و FAW Bestune NAT نیز به خودروهای برقی اضافه شده است. ماشین های موجود

در زمان ثبت سفارش، هر متقاضی می تواند حداکثر پنج محصول را به ترتیب مناسب خود انتخاب کند. از بین محصولات منتخب، درخواست مشتری برای هر خودرو در اولویت بندی قرار می گیرد و در نهایت در صورت کسب امتیاز لازم، تنها یک خودرو سفارش نهایی مشتری محسوب می شود.

چه کسانی می توانند در این طرح ثبت نام کنند؟

این طرح شامل متقاضیان عادی مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانان و مشمولان طرح تعویض خودرو فرسوده می باشد و در بازه زمانی 3 مرداد لغایت 10 شهریور 1403 در سامانه ikcosales.ir ثبت نام می شود. .

بر اساس گزارش های غیررسمی، ظرفیت فروش جدید شرکت ایران خودرو حدود 80 هزار دستگاه خودرو شامل 40 هزار خودرو در طرح جوانان، 16 هزار خودرو در طرح فرسوده و 24 هزار خودرو در طرح عادی است.

حساب نمایندگی فقط برای متقاضیان عادی است

افتتاح حساب نمایندگی با مبلغ 230 میلیون تومان یکی از شرایط شرکت در این طرح برای متقاضیان عادی است. با توجه به تاخیر در هماهنگی های لازم بین برخی از بانک های عامل و سامانه در آماده سازی بستر وکالتنامه حساب و مسدود شدن حساب در روز اول (31 مرداد ماه)، آخرین مهلت وکالت نامه و انسداد حساب تا ساعت 24 تعیین شده است. اضافه کردن یک روز، تا پایان ساعت 24:00 روز یکشنبه (28 مرداد) با بانک های عامل امکان پذیر است.

در همین راستا آخرین مهلت ثبت نام درخواست در سامانه ikcosales.ir از 24 مرداد لغایت 1 شهریور 1403 می باشد.

در خصوص متقاضیان طرح فرسوده، آخرین مهلت ثبت نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت 24 روز یکشنبه 7 مرداد 1403 می باشد.

همچنین طبق ضوابط، مبلغ موجود در حساب نماینده متقاضی تا زمان تعیین و اعلام اولویت مسدود خواهد شد.

بانک های عامل تایید شده برای حساب نماینده

متقاضیان می توانند به بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، بانک پارسیان، بانک کارابان، بانک صباح، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک رفاه کارگران، بانک آینده، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک ملی، سرمایه مراجعه کنند. بانک. بانک پاسارگاد، رسالت، پست، بانک سینا، بانک امروز، گردشگری، کشاورزی، شرکت توسعه تعاون و شرکت اعتباری ملل باید حساب عاملی افتتاح کنند.

آیا الزامات صدور گواهینامه حذف شده است؟

داشتن گواهینامه رانندگی یکی از شرایط ثبت نام متقاضیان عادی در طرح ایران خودرو است در حالی که دیوان عدالت اداری لغو شرط داشتن گواهینامه رانندگی برای ثبت نام خودرو را تایید کرد اما ایران خودرو در اطلاعیه خود در خصوص شرایط ثبت نام در این دوره گواهینامه رانندگی ذکر شده است.

در همین راستا شرکت ایران خودرو اعلام کرد که حذف گواهی به عنوان پیش نیاز ثبت نام هنوز به این شرکت ابلاغ نشده است.

اولویت بندی و حذف متقاضیان فراتر از ظرفیت تولید

تعداد ظرفیت های مورد مطالعه برای اولویت بندی متقاضیان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو تا پایان سال 1403 می باشد، بنابراین متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و خارج از صف تشکیل شده با اولویت های اعلامی بوده و توانایی عدم انجام آنها را دارند. ادامه در این روند حذف می شوند.

در اطلاعیه ایران خودرو تاکید شده است که ثبت درخواست در سامانه هیچ گونه حقی برای متقاضی ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تا زمان اعلام نتایج اولویت و ورود متقاضی به دومی، تعهد ایران خودرو محقق نمی شود. مرحله دعوت و ثبت نام ایران خودرو تکمیل و قرارداد منعقد و وجه به حساب شرکت ایران خودرو واریز می شود.

آیا ترتیب اولویت ها بر اساس قرعه کشی است؟

نکته حائز اهمیت در طرح پیش فروش ایران خودرو این است که به نظر می رسد با حذف سامانه یکپارچه، متقاضیان مجددا بر اساس قرعه کشی در اولویت قرار خواهند گرفت، این در حالی است که در اسفند 1401 اولین ثبت نام در فروش یکپارچه خودرو انجام شد. کلیه متقاضیانی که دارای شرایط بودند وارد لیست انتظار برای تحویل خودرو شدند

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *