۶۰ درصد حیوانات باغ وحش ارم پیر هستند/ مسن‌ترین حیوان شامپانزه‌ای به نام «پرویز» با ۷۲ سال است

تبلیغات بنری


مدیر باغ وحش ارم از وجود بیش از 400 حیوان در این پارک خبر داد و گفت: 60 درصد این حیوانات پیر هستند.

یورنا تور رسانه ای صبح امروز سه شنبه 2 مرداد 1403 در باغ وحش ارم برگزار شد.

در ابتدای این برنامه خبرنگاران به همراه قاسم محمدی مدیر باغ وحش ارم از قسمت های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران گفت: طرح کلی باغ وحش تدوین شده و بر اساس آن محوطه های مختلفی در باغ وحش ساخته می شود.

وی با بیان اینکه شرایط بهسازی و بازسازی باغ وحش منوط به استانداردهای روز اروپا است، گفت: در ساخت و راه اندازی مجدد باغ وحش ارم به جزئیات علمی توجه شد و تمام تلاش خود را برای این امر به کار می گیریم. قفس هایی که حیوانات در آن زندگی می کنند بیشتر شبیه به محل زندگی آنها است.

مدیر باغ وحش ارم با تایید سند جامع باغ وحش ارم گفت: با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کارگروه آموزشی را در باغ وحش ارم تهران آماده کردیم که وظیفه آموزش مربیان، حیوانات و بازدیدکنندگان را بر عهده دارد.

وی درباره ترکیب این کارگروه آموزشی گفت: این کارگروه آموزشی تلفیقی از بسیاری از کارگران جوان و دانش پژوهان درجه یک کشور است. این کارگروه به چنان سطحی از بورس رسیده است که اخیراً از سوی چندین کشور سیا برای همکاری در زمینه آموزش نیروی انسانی متخصص و سایر مسائل آموزشی دعوت شده ایم.

در حاشیه این بازدید نشست خبری کوتاهی نیز برگزار شد. مدیر باغ وحش ارم در این نشست خبری گفت: تمامی برنامه ها و اهداف پیش روی ما توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده است.

مدیر باغ وحش ارم گفت: پس از بررسی دقیق زیستگاه شامپانزه، طرح ویژه ای را برای زیستگاه این حیوان در باغ وحش ارم ترسیم کردیم و مقرر شد این مکان با توجه به شرایط موجود به صورت جزیره ای ساخته شود. طراحی

وی همچنین ادامه داد: مذاکراتی برای تبادل گونه های جانوری بین باغ وحش ها انجام شده و با هر مرکز مجازی تایید می کنند که امکان انتقال حیوانات وجود دارد و هدف ما درآمد نیست.

محمدی افزود: با توجه به سن گله شیر در باغ وحش ارم، یک شیر ماده جوان را برای میزبانی از شیرهای جدید به گروه اضافه کرده ایم و در گام بعدی در نظر داریم کلینیک حیات وحش راه اندازی کنیم.

مدیر باغ وحش ارم درباره نحوه درمان مار ببر سیاه در این مجموعه گفت: خوشبختانه با تلاش متخصصان برجسته علمی کشور این مار کمیاب در مجموعه باغ وحش ارم با موفقیت درمان شد.

وی همچنین از گسترش طرح پرورش گورخر ایرانی، غزال زرد ایرانی، بز کامل و مرال ایرانی در باغ وحش ارم خبر داد و گفت: در خصوص پرورش ببر ایرانی در اسارت نیز مکاتباتی انجام شده است.

محمدی با اشاره به حضور حدود 80 گونه و بیش از 400 حیوان در باغ وحش ارم گفت: 60 درصد حیوانات باغ وحش ارم پیر هستند و پرویز شامپانزه 72 ساله مسن ترین آنهاست.

مدیر باغ وحش ارم گفت: متاسفانه علیرغم تمام تلاش هایی که باغ وحش ارم در راستای رسالت و اهداف خود انجام داده است، مدتی است که برخی از سازمان های ذیربط مجوز مجتمع نگهداری از حیوانات در مجاورت مجموعه ارم را حتی با این امکان صادر می کنند. مراکز حمایت از حیوانات دست از این موضوع برنداشته و سعی در رفع موانع دارند.

آل محمدی در پایان بیانیه خود گفت: طبق الزامات قانونی و قوانین بین المللی باغ وحش ها فاصله مجاز بین باغ وحش ها کمتر از 25 مایل معادل 40 کیلومتر نیست، اما به این موضوع توجهی نشد. و امید است سازمان های ذیربط بدون توجه به این موضوع: مجوز صادرات حیوانات جدید را به باغ وحش صادر کنند زیرا این امر منجر به توسعه اهداف آموزشی، حفاظتی و تحقیقاتی پارک ارم می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *