رونمایی از آمارنامه دارویی ۱۴۰۲ کشور

تبلیغات بنری


رئیس سازمان غذا و دارو یکی از راهکارهای این سازمان را شفاف سازی و انتشار عمومی رایگان داده های بازار دارو در کشور دانست و از افشای 1402 آمار دارویی در کشور خبر داد.

یورنا بر اساس گزارش ویپادا، سید حیدر محمدی اظهار داشت: هدف از انتشار این داده ها دسترسی عادلانه به اطلاعات بازار دارو در کشور، کمک به توسعه صنعت و بازار دارو، کمک به برنامه ریزی شرکتی در زمینه تامین دارو و ارتقای شفافیت در راستای نظارت کلی سازمان غذا و دارو و ارائه داده ها در قالب یک تابلوی کنترل که برای همه اقشار جامعه و ذینفعان قابل استفاده باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی پنل های اطلاعاتی دارای قابلیت جستجوی چندگانه و پیشرفته هستند و تحلیل های کاربردی را در قالب نمودارهای مختلف در اختیار کاربران قرار می دهند، گفت: پنل های اطلاعاتی که پیش از این توسط اداره کل امور دارو و مواد در سایت Publicbi.fda کنترل می شد. پلت فرم .gov.ir بر اساس بیانیه توزیع 1400 و 1401، داشبورد آمار دارویی بر اساس بیانیه تامین کننده و داشبورد مجوز ترخیص کالاهای دارویی منتشر شده است.

معاون وزیر بهداشت به مزیت های پنل آمار دارویی بر اساس داده های سال های 1400 و 1401 اشاره کرد و گفت: این پنل اطلاعات فروش اقلام دارویی از شرکت های پخش به داروخانه ها را نمایش می دهد و نزدیک ترین داده قابل اعتماد است. در مورد مصرف دارو مواد دارویی. این اطلاعات شامل ارزش ریالی و ارزش عددی بازار دارویی کشور برای هر شرکت یا هر یک از مجوزهای دارویی، سهم ریالی و عددی هر یک از شرکت‌های عرضه‌کننده و توزیع کل بازار دارویی کشور است. از بازار واردات و تولید داخلی یا قلم دارویی از بازار دارویی است.

آل محمدی تصریح کرد: پنل آمار دارویی بر اساس بیانیه تامین کننده نیز حاوی داده هایی در مورد اقلام دارویی است که پس از عرضه توسط شرکت تامین کننده شناسایی (چسبانده شده) و در سامانه تای تک بارگذاری شده است و مقدار داروی عرضه شده را در فرم نشان می دهد. واردات و تولید داخلی است

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات ارائه شده در پنل آمار دارو بر اساس اظهارنامه تامین کننده، ارزش ریالی و مقدار عددی داروی عرضه شده به کل کشور برای هر شرکت یا هر یک از مجوزهای دارویی، سهم ریالی و ریالی را نشان می دهد. ارزش سهم عددی هر شرکت عرضه کننده در میان داروهای عرضه شده به کل کشور از بازار واردات، تولید داخلی و یا از بازار دارویی، یک نوع دارو وجود دارد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، پنل آمار دارویی 1402 بر اساس صورت‌حساب توزیع و همچنین بر اساس داده‌های فروش شرکت‌های پخش به داروخانه‌ها و کلیه داده‌های بارگذاری شده توسط شرکت‌های پخش بر روی سامانه تانک طی سال، مجدداً با شرکت ها جمع بندی و بررسی می شود و در نهایت فرم آمار دارویی آن سال منتشر می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *