تشکیل بانک داوطلبان اهدای خون با همکاری بسیج برای مواقع بحران

تبلیغات بنری


مدیر عامل سازمان انتقال خون در مراسم افتتاحیه ستاد خیریه «میربانو» و اهدای خون بانوان که با همکاری سازمان انتقال خون و سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده است از ایجاد بانک اطلاعاتی داوطلبان برای با همکاری بسیج در مواقع بحران خون اهدا کنید.

اخبار لیبرا به گزارش ویپدا، مصطفی جمالی در مراسم افتتاحیه کمپین «مهربانو» اهدای خون و ایثارگری بانوان، با اشاره به عدم مشارکت بانوان در اهدای خون، این موضوع را چالشی در کشور دانست. بیش از دو دهه پیش سازمان انتقال خون اعلام کرد: تقاضای زنان برای اهدای خون و حمایت از مجروحان دفاع مقدس در دوران دفاع مقدس زیاد بود، به طوری که نیمی از اهداکنندگان در آن زمان زن بودند، اما به تدریج این تعداد کاهش یافت و روحیه ایثار و حمایت از زنان پدیدار شد: ما نتوانستیم فرهنگ اهدای خون را در بین زنان نهادینه کنیم.

وی به انعقاد تفاهم نامه با تشکل های بسیج مستضعفان و بسیج سیستران اشاره کرد و تاکید کرد: امید است با توانایی بالایی که بسیج در فرهنگ سازی و مدیریت اطلاعات در بین بانوان دارد، پس از این همکاری، بتوانیم بتواند در آینده نزدیک به 15 درصد از اهدای زنان برسد تا به دست آورد و برای رعایت شرایط مناسب برای اهدای خون، آزمایش هموگلوبین و غلظت خون از داوطلبان انجام می شود و آزمایش دقیق گروه خون نیز انجام می شود که می تواند تعیین کند. زیرگروه های خونی

وی ضمن تقدیر و تشکر از بسیج جامعه زنان کشور گفت: یکی از مزیت های طرح مهربانو استفاده از زنان داوطلبی است که قادر به اهدای خون نیستند. این افراد که به اهدای خون علاقه نشان داده اند، به عنوان مروج اهدایی که پس از آموزش آماده شده اند، در این روند حیات بخش، به ترویج این فرهنگ بشردوستانه در میان حلقه ها، دوستان، آشنایان و خانواده خود کمک خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی از داوطلبان واجد شرایط اهدای خون از گروه های خونی نیازمندتر در مواقع اضطراری و بحران خبر داد و گفت: داوطلبان بسیج نیز در تشکیل این گروه آماده همکاری خواهند داشت.

در بخشی دیگر از این مراسم دکتر مینا بی‌بانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: خیر به دست مردم خوب انجام می‌شود و سازمان انتقال خون یکی از موسسات خیریه کشور است. بسیج و سازمان انتقال خون سابقه همکاری طولانی در امور دینی دارند و این تفاهم نامه می تواند زمینه ساز تداوم حضور بسیج در این موضوع دینی باشد.

بی‌بانی با اشاره به روحیه نوع دوستی و خیرخواهی که خداوند در نهاد زنان قرار داده است، گفت: با فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در این حوزه می‌توان قدرت زنان را به سمت سلامت جامعه سوق داد. گفتمان سازی و فرهنگ سازی مسئولیتی است که بسیج جامعه زنان در قبال حوزه خود بر عهده گرفته است و امیدواریم بتوانیم حضور گسترده زنان را در این عرصه ایجاد کنیم.

وی زن را محور خانواده، مراقب و الگو دانست و گفت: امیدوارم با ورود این عزیزان شاهد استفاده روزافزون از خون پاک زنان خوب این سرزمین در راه بیماران باشیم. و حضور مستمر داوطلبان اهدای خون، دیگر نیازی به تماس نخواهد بود.

لازم به ذکر است کمپین مهربانو در قالب کمپین از صبح امروز 31 مرداد ماه آغاز و تا 26 آبان ماه سال جاری در پایگاه جامع اهدای خون شهید غلامرضا کریمی واقع در تهران پارس جنب پارک نیروی انتظامی ادامه دارد. . این طرح پس از مطالعه، رفع موانع و تقویت نقاط قوت در کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *