عمق بخشی ادبیات فارسی در شهر ضرورتی انکارناپذیر است

تبلیغات بنری


علی رضا زاکانی شب گذشته به همراه محمدامین توکل زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از مجموعه شهر ادب بازدید و با علی مدیرعامل این مجموعه دیدار و گفتگو کرد. محمد مدب و تعدادی از مدیران این مجموعه.

یورنا – به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی رضا زاکانی شهردار تهران از دیوان شهر ادیب که با حضور جمعی از شاعران و اهالی ادیب برگزار شد، بازدید کرد. شهری با اشاره به پیشینه فرهنگی ادبیات فارسی در جهان و تاثیرگذاری شعر و ادب فارسی در جهان گفت: وی در مقاطع مختلف و در سراسر شهر با شاعران و پژوهشگران ادبیات کهن فارسی همکاری و همراهی داشت. سنین مناسبت های مختلف همیشه واضح و قابل تقدیر بوده است.

شهردار تهران افزود: استفاده از ادبیات غنی فارسی به ویژه شعر در فعالیت های مختلف شهری که یکی از فعالیت ها و ثمرات فرهنگی دوره مدیریت شهری به شمار می رود با هدف افزایش ضریب و عمق زبان فارسی. . ادبیات در بطن جامعه و کالبد شهری در عصر ماشینی شدن زندگی امکان پذیر است و ما به این همکاری و همراهی با گروه های ادبی و خانواده بزرگ ادبیات و شعر فارسی کشور افتخار می کنیم.

زاکانی گفت: شهرداری تهران آمادگی دارد در افزایش اثربخشی ادبیات و شعر فارسی انقلاب اسلامی سهیم باشد و از ظرفیت‌های کنونی خود برای تحقق این مهم استفاده کند.

محمد امین توکل زاده معاون اجتماعی و شهرداری تهران ضمن اشاره به همکاری و همراهی مستمر شاعران به ویژه مردم شهرستان ادیب با این نماینده؛ وی گفت: در مقاطع مختلف و در برنامه ها و رویدادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی می توان از شعر و ادبیات فارسی برای تشویق عموم به مطالعه ادبیات کهن فارسی و یا بازنگری دانش عموم مردم استفاده کرد امور، سازمان زیباسازی و اداره کل فرهنگ، از حضور شاعران و مردم شریف شهرستان ادیب بهره مند شدیم و روح شهر و فضای رسانه ای آن را به بوی شعر غنی و ادبیات فارسی معطر کردیم.

توکلی زاده افزود: در همکاری اخیر با فعالان عزیز عرصه شعر و ادب فارسی در ایام محرم سال جاری، اشعاری با محوریت نهضت آزادگان جهان در خیمه حسینی تولید و عرضه شد. شهرستان و الحمدلله با استقبال خوبی در بین مردم و رسانه ها مواجه شدند.

لازم به ذکر است در این دیدار محمدمهدی سیار، میلاد عرفان پور و استاد امیری اسفندق نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *