المپیک ۲۰۲۴| مروری بر حوادث مهم روز پایانی مسابقات کشتی/ از افتخار آفرینی روس‌ها برای سایر کشور‌ها تا شکست ناباورانه عموزاد و مدال ارزشمند آذرپیرا

تبلیغات بنری


یک گزارش

فدراسیون جهانی کشتی در گزارش خود به بررسی مهم ترین رویدادهای روز اختتامیه بازی های المپیک پاریس پرداخت.

یورنا طبق گزارش فدراسیون جهانی، درست کمتر از یک سال پس از بلگراد، احمد تاگودینوف (بحرین) با شکست دادن دو غول این ورزش به معنای واقعی کلمه خود را به جهانیان معرفی کرد. او در فینال المپیک شاهکاری انجام داد که نامش را برای همیشه زنده نگه می دارد.

تاجودینوف با شکست دادن گیوی ماچاراشویلی (گرجستان) در فینال وزن 97 کیلوگرم در روز پایانی المپیک پاریس، یک مدال طلای المپیک را به مدالی که در مسابقات جهانی سال گذشته کسب کرد، اضافه کرد.

تازودینوف که در روسیه متولد شد و اولین قهرمان المپیک بحرین در یک رشته ورزشی شد، گفت: “همه مسابقات در بازی های المپیک دشوار است.” من فقط کاری را که باید انجام می دادم انجام دادم. سخت تمرین کردم. خانواده، خواهران و برادران و شرکای آموزشی ام به من کمک کردند تا به آنچه امروز هستم تبدیل شوم.

تاگودینوف 21 ساله در بلگراد 2023 وقتی کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا) و عبدالرشید سعدالله اف از روسیه را در مسیر رسیدن به مدال طلا ناک اوت کرد، دنیای کشتی را شوکه کرد. حتی در آن زمان، تعداد کمی از قهرمانی احمد تاگودینوف در قهرمانی آسیا در اوایل همان سال اطلاع داشتند، زیرا محل داغ کشتی داغستانی در پاییز 2022 با تغییر تابعیت خود به بحرین تغییر کرد.

تاجودینوف که از زمان شکست 6-4 خود مقابل ولادیسلاو بتسف (مجارستان) در مرحله یک چهارم نهایی سری رنکینگ 2023 شکست نخورده است، یک ماه پس از پیروزی خود در بلگراد، مدال طلای بازی های آسیایی را به دست آورد، سپس قهرمان بین المللی آنتالیا و دفاع موفق از خود شد. عنوان قهرمانی آسیا در بیشکک او آماده حضور در پاریس است. تاگودینوف در فینال المپیک 2024 پاریس در بزرگترین صحنه جهان درخشید و در نیمه نهایی اسنایدر را شکست داد و مدال طلای وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد را از آن خود کرد.

در وزن 65 کیلوگرم، کوتارو کیوکا که در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2023 نهم شد، هرگز نظر را جلب نکرد تا اینکه با پیروزی مقابل تاکوتو اوتوگورو (JP) قهرمان المپیک توکیو در راه پاریس و رفلکس ها و تکنیک های سریع او، اعتبار زیادی کسب کرد. او القوی به اوج این ورزش صعود کرد که با برتری 10 بر 3 مقابل رحمون عموزاد (ایرانی)، قهرمان آسیا و دارنده مدال طلای وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی 2022 به پایان رسید. وی در خصوص ایستادن در بالای جایگاه مدال گفت: این زیباترین منظره دنیاست. آموزد که تا مسابقه فینال حتی یک امتیاز هم از دست نداده بود، مقابل کیوکا با شکستی باورنکردنی روبرو شد.

ژاپن با مجموع 8 طلا، یک نقره و دو برنز از 13 وزنی که این کشور به المپیک راه یافت، بهترین رقابت تاریخ خود را به پایان رساند.

اسنایدر به مدال برنز المپیک 2024 نمی رسد

اسنایدر که پس از کسب مدال نقره در توکیو برای بازپس گیری عنوان المپیک خود به پاریس آمده بود، پس از شکست 4-1 مقابل امیرعلی آذربرا، قهرمان زیر 23 سال جهان در سال 2022، پاریس را با دست خالی ترک خواهد کرد. آذربرا با وجود وزن 97 کیلوگرم به مدال ارزشمندی دست یافت.

برنز دیگر در وزن 97 کیلوگرم به ماگومدخان ماگومدوف دارنده مدال نقره جهان روسیه الاصل رسید که با پیروزی 10-0 مقابل مورازی میچدلیدزه (اوکراین) در هر دور دو برد کسب کرد.

قبل از المپیک پاریس، آلبانی در هیچ رشته ورزشی مدال المپیک کسب نکرده بود. اسلام دودایف (آلبانی) روس تبار در وزن 65 کیلوگرم با پیروزی 13 بر 12 مقابل اسماعیل مسکایف (مجارستان) روسی الاصل به مدال برنز دست یافت.

دودایف در خصوص کشتی با هموطنش گفت: مسابقه بسیار سختی بود. این اولین مبارزه من با مسکایف نبود. قبلاً چندین بار همدیگر را ملاقات کرده بودیم، بنابراین من او را خوب می شناختم و می دانستم برای شکست دادن او باید چه کار کنم.

در مسابقه قبلی مدال برنز در بخش 65 کیلوگرم نیز درام بود، جایی که سباستین ریورا (پورتوریکو) در ثانیه های پایانی تولگا تومور اوشیر (مغولستان) را شکست داد و دومین مدال کشتی المپیک خود را به پورتوریکو داد.

ریورا گفت: «سخت بود. برای کسب مدال همه رقبای وزن ما واقعا قوی بودند. با این حال خوشحالم که توانستم به آرزوهایم برسم.

ریورا که در نیوجرسی متولد شده و در دانشگاه نورث وسترن و راتگرز تحصیل کرده است، به جیمی اسپینال دارنده مدال نقره وزن 84 کیلوگرم سبک آزاد لندن 2012 به عنوان تنها دارنده مدال کشتی در تاریخ کشورش می پیوندد.

رده بندی انفرادی کشتی آزاد در المپیک پاریس به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- ری هیگوچی (ژاپن) 2- اسپنسر لی (آمریکا) 3- امان (هند) و غلامژان عبدالله اف (ازبکستان) 5- داریان کروز (پورتوریکو) و پکزات آلماز اولو (قرقیزستان).

65 کیلوگرم: 1- کوتارو کیوکا (ژاپن) 2- رحمان عموزاد (ایران) 3- سباستین ریورا (پورتوریکو) و اسلام دودایف (آلبانی) 5- اسماعیل موسکایف (مجارستان) و تولگا تومور اوشیر (مغولستان).

74 کیلوگرم: 1- رازامبیک جمال آف (ازبکستان) 2- دایچی تاکاتانی (ژاپن) 3- کایل دیک (آمریکا) و شرمن والف (آلبانی) 5- هتک سابولوف (صربستان) و ویکتور راسادین (تاجیکستان).

86 کیلوگرم: 1- مجومد رمضان (بلغارستان) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- داورن کوراگلیف (یونان) و آرون بروکس (آمریکا) 5- مایلز ناظم امین (سن مارینو) و گاوریل چاپایف (ازبکستان).

97 کیلوگرم: 1- احمد تاجودینوف (بحرین) 2- گیوی ماچاراشویلی (گرجستان) 3- امیرعلی آذربرا (ایران) و ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) 5- کایل اسنایدر (ایالات متحده آمریکا) و مورازی میچدلیدزه (اوکراین).

125 کیلوگرم: 1- گینو پتریاشویلی (گرجستان) 2- امیرحسین زری (ایران) 3- طاها آکگول (ترکیه) و گیورگی میشولدیشویلی (آذربایجان) 5- روبرت باران (لهستان) و ایال لازارف (قرقیزستان).

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *