آخرین آمار ثبت نام در سامانه سماح/ جزئیات تعداد متقاضیان عزیمت زمینی و هوایی سفر اربعین

تبلیغات بنری


معاون امور افتخاری سازمان حج و عمره از ثبت نام حدود 2 میلیون نفر در سامانه سماح خبر داد.

یورنا – حمیدرضا محمدی معاون حج وزیارت با اشاره به اینکه حدود 2 میلیون نفر (تا شامگاه یکشنبه 31 مردادماه) در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: ثبت نام کنندگان تمامی مراحل مربوط به خود را انجام داده اند. به ثبت نام بیمه، واریز وجه و تکمیل صحیح پرونده خود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ۶۲ درصد از متقاضیان زیارت اربعین را مردان تشکیل می دهند، گفت: ۳۸ درصد مابقی متقاضیان زیارت اربعین را زنان تشکیل می دهند.

معاون امور سازمانی وزارت حج گفت: بر اساس آمارهای موجود (تا عصر امروز یکشنبه 31 مردادماه) حدود 59 درصد درخواست‌های سفر اربعین برای عبور از مرز مهران، 22 درصد از شلمچه، 9 درصد از خسروی، 5 درصد از چادبا و 4 درصد از گذرگاه ها هوا را انتخاب کردند.

آل محمدی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست های ثبت شده برای عزیمت به مناسک اربعین حسینی در بازه زمانی 30 تا 25 مردادماه ثبت شده است، گفت: امیدواریم تمامی زائرانی که در سامانه مجوز ثبت نام کرده اند، بر اساس این سفر وارد این سفر شوند. برنامه زمانبندی را تنظیم کرده و طبق دستورات و برنامه ها گام های معنوی را بردارید.

وی همچنین درباره نحوه تردد زائران از شهرهای خود به گذرگاه های مرزی ثبت شده در سامانه سماح گفت: 46 درصد وسایل نقلیه عمومی اتوبوس، 39 درصد خودروهای شخصی و 7.5 درصد تاکسی هستند. 4 درصد درخواست سفر با هواپیما.

آل محمدی با بیان اینکه رده سنی متقاضیان زیارت اربعین امسال از 40 تا 50 سال است، گفت: از همه افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند درخواست داریم قبل از سفر در ثبت نام از پوشش بیمه ای استفاده کنند. سیستم مجوز

وی همچنین درباره آن دسته از افرادی که قصد دارند به صورت دسته جمعی به عتبات عالیات بروند نیز گفت: از این افراد می خواهیم در هنگام ورود به سامانه ثبت نام گروهی کنند.

معاون امور افتخاری سازمان حج و عمره تاکید کرد: ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید کارت شناسایی پرینت صادر شده در سامانه را به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *