توصیه‌های پزشکی برای استفاده از کفش مناسب پیاده‌روی اربعین

تبلیغات بنری


یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیچ خوردگی مچ پا یکی از مشکلات رایج در پیاده روی طولانی است، بنابراین زائران باید دقت کنند که ساق کفش کوتاه نباشد تا مچ پا را بپوشاند.

یورنا به گزارش ویبادا، علی رضا موسویان با اشاره به اینکه کفش مناسب برای پیاده روی، کفشی سبک، نرم، منعطف و راحت است، خاطرنشان کرد: کفش فقط باید اندازه پای شما باشد، نه کوچکتر و نه بزرگتر ساق کفش نباید کوتاه باشد.

کفش هایی با پنجه باریک مناسب نیستند

یک متخصص مچ پا و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کفش های پنجه باریک به هیچ وجه برای این سفر مناسب نیست، گفت: پنجه کفش نباید به پای شما برخورد کند و انگشتانتان را به آن فشار دهید. . کفی قوسی آن برای قوس طبیعی پا مناسب بوده و از انعطاف کافی برخوردار است.

موسویان با بیان اینکه کف کفش باید دارای خراش های مناسب برای سهولت در راه رفتن باشد، اظهار داشت: ارتفاع زیره کفش در قسمت پاشنه تا مچ پا باید مناسب (ارتفاع پاشنه حدود دو تا سه سانتی متر) بالاتر از ارتفاع زیر باشد. انگشت پا

یک متخصص مچ پا و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تعریق پاها و ایجاد تاول و یا شاید قارچ بین انگشتان باید از کفش هایی استفاده کرد که باعث گردش هوا می شود، گفت: قسمت جلوی کفش باید دارای انعطاف پذیری کافی به طوری که بتوانید به راحتی آن را تا 45 درجه خم کنید.

وی ادامه داد: کفش باید پاشنه نرمی داشته باشد تا فشار زیادی به پشت وارد نکند همچنین پاشنه بلند کفش یا زیره نازک آن از عواملی است که در طول سفر باعث مشکلات عضلانی مفاصل می شود. بهتر است مدتی از قبل کفش را بپوشید تا شکل پای شما را بگیرد.

پوشیدن کفش بنددار توصیه نمی شود

موسویان با اشاره به اینکه کفش های جدید در روزهای اول پوشیدن ممکن است به پا آسیب برساند، گفت: استفاده از زیره چرم طبیعی ارزان قیمت در کفش باعث فشار کمتری به کف پا می شود و انتخاب کفش بنددار توصیه نمی شود، زیرا در عین حال راه رفتن در صورت نیاز به راحتی، باز کردن کمربند و بستن مکرر آن ممکن است شما را در جاده شلوغ و شلوغ آزار دهد و از نظر جسمی خسته شوید.

دمپایی را فراموش نکنید

وی گفت: از طرفی اگر در سفر به هر دلیلی بند کفش شما پاره شود، کفش روی پای شما نمی ماند و ممکن است برای گرفتن بند سالم با مشکل مواجه شوید، اما اگر در طول سفر پاهایتان متورم شود، همینطور است بهتر است از کفش های بنددار استفاده کنید تا در مواقع لزوم بتوانید سایز کفش خود را تنظیم کنید، همچنین یک جفت دمپایی نرم و راحت (ترجیحاً به اندازه یک تخت دو طبقه) تهیه کنید و در صورت بروز مشکل در طول پرواز همراه خود داشته باشید. پاهایتان (تاول، سوزش و…) می توانید از آن استفاده کنید.

موسویان گفت: بیماران دیابتی که به زخم پای دیابتی مبتلا می شوند، بیشتر در حین پیاده روی عود می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کنترل دیابت، شستن و خشک کردن به موقع پاها و ماساژ پا با روغن های مناسب می تواند در دراز مدت در کاهش عوارض پیاده روی موثر باشد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *