بازنمایی مقاومت در آثار دینی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره است

تبلیغات بنری


دبیر جشنواره فیلم های دینی اشراق در پنجمین نشست خود بازنمایی حماسه های جبهه مقاومت را با توجه به حوادث اخیر از جمله طوفان الاقصی و وعده صادقانه در آثار دینی از ویژگی های این جشنواره برشمرد. این دوره زمانی جشنواره

یورنا نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم های مذهبی اشراق پیش از ظهر شنبه 29 مرداد 1403 با حضور مسعود معینی پور دبیر جشنواره برگزار شد.

دبیر جشنواره فیلم های مذهبی اشراق در این نشست رسانه ای گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 19 آبان ماه آینده است.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش نورپردازی برای عموم مردم و بخش بالکن ویژه دانش آموزان برگزار می شود.

معینی پور برگزاری اختتامیه این جشنواره در آذرماه 1403 هجری شمسی را خواستار شد و افزود: این جشنواره بیش از 10 سال قدمت دارد و برای علاقه مندان آزاد است.

دبیر جشنواره اشراق با تایید اینکه چهارمین دوره این رویداد با استقبال ویژه مردمی برگزار شد و شاهد ارائه بیش از 800 اثر بود، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به این جشنواره شامل آثار مستند، کوتاه، داستانی و انتقادی است.

معاون فضای مجازی، هنری و رسانه اداره تبلیغات اسلامی افزود: امسال یک کمیته علمی نیز به جشنواره اضافه شد. این کمیته ها درباره آثار مذهبی ارسال شده به جشنواره ها بحث می کنند.

معینی پور بیان کرد: همانطور که می دانید برگزاری شعائر دینی نیازمند تولیدات و آثار هنری آن به ویژه شعائر مذهبی است و تلاش می کنیم از آنها حمایت کنیم.

دبیر جشنواره اشراق تصریح کرد: فراخوان این رویداد صادر شده و مهلت ارسال آثار برای این رویداد تا 19 آبان ماه است.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود تاکید کرد: با توجه به اهمیت میدان مقاومت به ویژه حوادث اخیر از جمله طوفان الاقصی و موعود حق، بازنمایی مقاومت در آثار دینی از ویژگی های این دوره است. . از جشنواره

این فعال فرهنگی همچنین افزود: باشگاه فیلم اشراق از سال گذشته در اداره تبلیغات اسلامی راه اندازی شده و در کنار فعالیت های تولید انیمیشن و فیلم کوتاه، 11 فیلم مستند نیز تولید شده است. سعی کرده ایم در این مدت بسته های تولیدی را تکمیل کنیم.

معینی پور افزود: ایشان به طور مستقیم و غیرمستقیم در حوزه دینی کارهای خوبی انجام داده اند اما میزان موفقیت او باید بررسی شود.

وی با اشاره به تولیدات سینمای خانگی گفت: آثار پلتفرم هایی که به این گونه آثار می پردازند و اقشار مختلف مذهبی جامعه که جذب این نوع آثار می شوند در حال بررسی است.

دبیر جشنواره اشراق با تشریح نوآوری های این دوره گفت: امسال جشنواره عکس اشراق نیز برگزار می شود; در حوزه تولید دینی در حوزه ها و تخصص های مختلف گستره بسیار وسیعی وجود دارد که لازمه تعامل و هم افزایی با ظرفیت فعلی کشور است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *