افزایش حوادث به دلیل فشار بالای شبکه برق/ مردم با صرفه جویی تلاشگران صنعت برق را یاری دهند

تبلیغات بنری


وزیر نیرو با اشاره به اینکه میزان تقاضا برای مصرف برق به رقم بسیار بالایی یعنی 80 هزار مگاوات رسیده است، گفت: این وضعیت احتمال وقوع حوادث در صنعت برق را افزایش می دهد و نیاز است مشترکان برای تامین و مدیریت مصرف برق و مدیریت برق مصرف کنند. برای متولیان صنعت برق پایدار برای همه فراهم کنند.

یورنا- به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو (پاون)، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها هفته بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم، گفت: در این هفته برای برخی شهرها رکورد جدیدی ثبت شد. و برخی شهرها مانند تهران به سابقه تاریخی خود نزدیک شدند.

وی ادامه داد: میزان نیاز مصرفی صنعت برق حدود 80 هزار مگاوات بوده و در واقع این عدد به 79 هزار و 872 مگاوات رسیده است. این رقم نسبت به پیک مصرف در سال قبل با رشد 8.7 درصدی روبرو بوده و در سال گذشته به 73 هزار و 463 مگاوات رسیده است.

محرابیان گفت: در واقع نیاز مصرفی صنعت برق نسبت به سال گذشته 6 هزار و 400 مگاوات افزایش داشته است.

وزیر نیرو اضافه کرد: صنعت برق توانست با تلاش کارگران خود برق تولید، انتقال و توزیع کند، اما شبکه برق فشار زیادی را تحمل می کند و در چنین شرایطی احتمال بروز حوادث در صنعت برق افزایش می یابد کلام، در اوج مصرف، توان و ظرفیت کاهش یافته است و وقوع حوادث منجر به محدودیت می شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کم بار بودن در صورت بروز حادثه، بار شبکه با مانور خطوط و جابجایی خط منتقل می شود و محدودیتی پیش نمی آید.

وی ادامه داد: روز گذشته شاهد حادثه ای در یکی از مناطق تهران بودیم که منجر به اعمال محدودیت شد و برخی شرکت کنندگان محدودیت را احساس کردند و این گواه این موضوع است.

محرابیان گفت: امید است فعالان صنعت برق با صرفه جویی و کاهش مصرف تا تامین پایدار برق برای تمامی بخش ها با تلاش در این زمینه همکاری کنند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، این هوای گرم طی چند روز آینده در مناطق مرکزی و جنوبی کشور ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود روند مصرف برق در محدوده باشد.

وی در پایان بر صرفه جویی تاکید کرد و گفت: از مشترکین تقاضا داریم در مصرف برق صرفه جویی کنند و صنعتگران را در حوزه انرژی یاری کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *