برگزیدگان دومین جایزه ادبی شهید «محمد حسین حدادیان» معرفی شدند/ رونمایی از کتاب «گلستان هفتم» با حضور مدیرعامل به نشر

تبلیغات بنری


مدیرعامل آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ادبی «محمدحسین حدادیان» اظهار داشت: این جشنواره ادبی با رویکردی فراتر از رویداد ادبی و در قالب یک میثاق فرهنگی برگزار می شود. خانواده شهید حدادیان

یورنا- پارک کتاب تهران امروز میزبان اختتامیه دومین جشنواره ادبی شهید محمدحسین حدادیان بود. کتاب گلستان هفتم با حضور مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی رونمایی شد.
مسعود فرزانه مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی در این مراسم؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر مقاومت اسماعیل هنیه، انتشار کتاب گلستان هفتم منتخبی از آثار برگزیده اولین دوره جشنواره ادبی شهید «محمدحسین حدادیان» از جمله افتخارات بود. النشر گفت: این جشنواره ادبی رویکردی فراتر از رویداد ادبی دارد و در قالب یک میثاق فرهنگی توسط خانواده شهید حدادیان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره یک رویداد فرهنگی چند منظوره است که توسط خانواده شهید برگزار می شود و می تواند الگویی در جامعه ما باشد که می توان از آن الگوبرداری کرد.

مدیر عامل آستان قدس رضوی با بیان اینکه پرداختن به زندگی شهدا تاثیر مضاعف داشت، گفت: برخی ترجیح دادند سکوت کنند و از شهدا حرفی نزنند و گروهی دیگر به غلو روی آوردند و نتیجه آن تحول شهدا بود. به انسان های دست نیافتنی اما باید اجازه ظهور نویسندگان جدید داده شود تا شخصیت و زندگی شهدا تبدیل به یک جریان فرهنگی دائمی شود.

فرزانه با اشاره به اینکه جشنواره ادبی «محمدحسین حدادیان» در قالب داستان کوتاه برگزار می‌شود، گفت: باید با نسل امروز گفت‌وگو کرد و راه گفت‌وگو در قالب‌های هنری به‌ویژه داستان و رمان است.

وی با بیان اینکه 22 داستان برگزیده از اولین جشنواره ادبی شهید «محمدحسین حدادیان» در قالب کتاب «گلستان هفتم» از سوی انتشارات منتشر شده است، اظهار داشت: این کتاب دارای چند ویژگی مهم است که عبارتند از: بیان وحشی گری فرقه های انحرافی، روایت های جامع و کامل و درگیرکردن مردم با موضوع از نکات مثبت این کتاب است. داستان های «اشتباه»، «آنچه دیدم»، «ضد انگلیسی» و «سلام همسایه» از جمله داستان هایی است که در کتاب هفتم گلستان خوانده می شود.

فرهاد حدادیان پدر شهید «محمدحسین حدادیان» در این مراسم سخنان کوتاهی ایراد کرد و در آن اشاره کرد که مقام معظم رهبری در مراسمی که در منزل ما برگزار کردند فرمودند که از این شهید به عنوان «نور» یاد شود. وی گفت: خاصیت نور، روشنایی و آگاهی است و در این راستا جشنواره جایزه ادبی محمدحسین حدادیان را برگزار می کنیم.

وی از انتشاراتی که کتاب آثار منتخب جشنواره اول را در قالب کتاب گلستان هفتم منتشر کرده است، قدردانی کرد و آثار راه یافته به دومین دوره جشنواره را نیز منتشر خواهد کرد.

در ادامه مراسم فاطمه تاجیک مادر شهید محمد حسین حدادیان ایستاد و گفت: خیلی ها از محمد حسین به عنوان خادم حسین (علیه السلام) یاد می کنند و او هم خادم اهل بیت بود. خانه ای به تصویر خادم معنوی امام رضا (علیه السلام).

وی شهادت را نادری دانست که خداوند به شهدا عطا می کند و ادامه داد: ایشان در وصف مقام معظم رهبری محمد حسین فرمودند که این شهید نور است و نور کار او عقلانیت و آگاهی است و این جهاد روشن است. که مردم می خواهند رهبر پیشرو. پس از شهادت محمد حسین در سال 1375 در مبارزه با فرقه گمراه دراویش، نعمت الله; با برگزاری این جشنواره به دنبال معرفی و تبلیغ فرقه های دروغین در ایران هستیم.

در پایان مراسم مهری غلامپور، دبیر جشنواره ادبی شهید «محمدحسین حدادیان» به قرائت سخنان هیئت داوران این جشنواره گفت: 160 اثر از داستان نویسان کشور به دبیرخانه کل کشور ارسال شد. شامل 14 اثر که در قالب کتابی از آثار برگزیده دومین دوره جشنواره منتشر می شود.
هدی هشمتیان، مرضیه، ولی حصاری، طاهره علمشی، فرزانه زینلی، کمیل عباسی، مریم اژدری، مرضیه خلیلی، سمانه تبریزی کنور، محدثه قاسم پور، حدیث عباسی، مهدی زری، محمدرضا مهر آریا، خدیجه محمدی، خدیجه محمدی؛ در پایان این مراسم از 14 برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

من باید بگویم؛ در این مراسم با حضور ماسور فرزانه مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی و خانواده شهید حدادیان از کتاب گلستان هفتم رونمایی شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *