تکمیل سامانه ثبت املاک و اسکان برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی ضروری است

تبلیغات بنری


گفتگو

نماینده شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تکمیل سامانه املاک و مسکن در دولت چهاردهم گفت: با توجه به اینکه قانون تنظیم بازار مسکن و اطلاع رسانی خانه های خالی در سامانه املاک و مسکن تصویب شده است. از سوی مجلس، تکمیل این سامانه باید در رأس برنامه های پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی برای دولت باشد

یورنا- در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت مسکن، خانه های ساخته شده در کشور به سرمایه برخی افراد تبدیل شده است و به همین دلیل شورای اسلامی شهر برای کنترل قیمت ملک، طرح مالیاتی بر خانه های خالی را تصویب کرد.

برای اجرای این طرح به یک سری بسترهای مناسب نیاز بود. به همین دلیل سامانه ای به نام سامانه ثبت اسناد و املاک راه اندازی شد تا افراد بتوانند اطلاعات سکونت خود را در این سامانه ثبت کنند و برای املاکی که اطلاعات آنها در این سامانه ثبت نشده است، مالیات تعیین می شود.

تکمیل این سامانه اخذ مالیات از خانه های خالی از جمله اقداماتی است که در دولت چهاردهم باید دنبال شود.

در همین راستا ابوالقاسم جراره یکی از اعضای شورای اسلامی در… گفتگو با میزانوی در خصوص اهمیت تکمیل سامانه املاک و مسکن برای ساماندهی وضعیت املاک و اراضی کشور گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه مسکن عدم اطلاع رسانی مسکن و زمین های خالی است.

وی ادامه داد: نبود این اطلاعات در سامانه املاک و مسکن باعث می شود تا برنامه ریزی صحیح برای اخذ مالیات از خانه های خالی، خانه های مجلل غیرممکن است و بدون این اطلاعات، البته صاحبان خانه های خالی موظف به ارائه خود نیستند. مالیات مسکن به بازار

این عضو شورای اسلامی گفت: قانون تنظیم بازار مسکن و بارگذاری اطلاعات خانه های خالی در سامانه املاک و مسکن در مجلس تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است.

جراره افزود: مالیات خانه های خالی تصویب و ابلاغ شد. قرار بود این اطلاعات با بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک و مسکن جمع آوری شود اما اجرای این قانون همچنان با مشکل مواجه است.

وی تصریح کرد: اگر قانون ضمانت اجرا نداشته باشد و نهادهای مربوطه اقدام نکنند، مردم با چالش مواجه خواهند شد.

نماینده شورای اسلامی گفت: یکی از مواردی که مجلس و قانونگذار باید به آن توجه کنند این است که با در نظر گرفتن ضمانت اجرایی دقیق، مجریان قانون از بی توجهی به قوانین مصوب مجلس جلوگیری کنند. از اجرای قانون ناراضی باشد.

جراره تائید کرد: مجلس قطعاً از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی می خواهد که سامانه املاک و مسکن را تکمیل کند.

وی با اشاره به مشکلات مسکن گفت: بسیاری از مردم مجبور به مهاجرت به حاشیه شهرها شدند که آسیب های زیادی به آنها وارد شد. برای حل معضلات مسکن و اجتماعی به وجود آمده در بین مردم باید هرچه سریعتر سامانه املاک و مسکن تکمیل شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *