سازمان هواپیمایی با گران‌فروشان بلیت پرواز‌های اربعین برخورد کند

تبلیغات بنری


پازارباش با اشاره به آغاز عملیات پرواز اربعین تاکید کرد: شرکت هواپیمایی باید با فروشندگان بلیت های گران قیمت اربعین به صورت رایگان برخورد کند.

یورنا بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرباش در مراسم پایانی سفرهای حج و آغاز پروازهای اربعین سال 1403 که امروز به میزبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برگزار شد، گفت: صنعت هوانوردی یکی از ارکان اساسی است که هر بار با نوآوری های خلاقانه و پیشروی به وجود می آید و سعی در کاهش کاستی ها در عملیات های مختلف از جمله حج، اربعین، نوروز و تابستان دارد.

وی افزود: نظارت بر شاخص های کلی بر عهده سیاست گذار است و هرکس این وظیفه را انجام دهد باید شاخص های اساسی صنعت را رصد کند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: شهید قاسمی و شهید رئیسی را در میانه راه از دست دادیم. با اینکه تا آخرین لحظه در کنار شهدا حضور داشتم.

بازورباش افزود: همیشه عنوان شده که در وزارت راه و شهرسازی با صنایع مختلفی روبرو هستیم و این صنایع از پیگیری های مکرر من به یاد خواهند آورد. به عنوان مثال در فرآیند حج شاخص های اساسی در صنعت محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین اقدامات مورد نیاز در این صنعت را توسعه ناوگان اعلام کرد. وی با بیان اینکه مجوزهای لازم به شرکت های هواپیمایی اعطا شده است، گفت: باید مداخله عقلانی در حاکمیتی صورت گیرد که منجر به توسعه شود.

وی تاکید کرد: در همه تصمیمات ما توسعه ناوگان باید در راس امور قرار گیرد تا شرکت ها بتوانند واردات ناوگان هوایی را بهتر از دولت انجام دهند. ما نمی‌توانیم قیمت بلیط را در صنعتی که در آن با ناهماهنگی عظیم در حوزه و تقاضا مواجه هستیم، رهاسازی کنیم و این بدترین دستور ممکن است.

وی به توسعه خدمات صنعت هوانوردی اشاره کرد و گفت: ذینفع اصلی استفاده کنندگان خدمات هوایی مردم هستند و ایمنی باید در راس خدمات هوانوردی باشد که با توجه به سن ناوگان تاخیر اجتناب ناپذیر است. اما عملیات حج امسال نشان داد که ایمنی پرواز با به حداقل رساندن تاخیر امکان پذیر است.

پازارباش افزود: علیرغم عدم همکاری کشور میزبان و سنگینی بار حمل و نقل زائران بر دوش شرکت هما، این مجموعه جای تقدیر و تشکر دارد.

وزیر راه و شهرسازی به تاکید بر رهبری و پیگیری شهید رئیسی و معاون اول رئیس جمهور در بحث ایاب و ذهاب حج اشاره کرد و گفت: در روند حج امسال تلاش کارکنان و علاقمندان بوده است. ترکیب شده. حضور در هوانوردی باعث افتخار صنعت هوانوردی کشور شده است. بنابراین باید تا زمانی که رضایت مردم را جلب کنیم و برای مردم ملموس باشد مسیر توسعه خدمات را ادامه دهیم. این شاخص می گوید که توسعه خدمات رخ داده است

وی تصریح کرد: در حوزه ایمنی حمل و نقل هوایی که موضوع اولیه این صنعت است، نباید به دلیل خطا یا سهل انگاری تردید کرد. در این مدت، به استثنای چند مورد. مورد ساده ای که شاهد آن بودیم با ایمنی کامل برای این عملیات بزرگ انجام شد.

پازارباش گفت: 29 شرکت در حوزه هوانوردی با همه شرایط ممنوعیت همکاری بین المللی با ما دارند. تاب آوری در صنعت هوانوردی که 4 تصمیم را طی کرده و از خارج از کشور خدمات کمتری دریافت می کنیم، این نشان دهنده خودکفایی است اما باید سهم شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: عملیات بزرگ اربعین را در پیش داریم و آن هم در شرایط متفاوتی است چرا که عملیات اربعین سال گذشته نسبت به سال 1401 و قبل از آن به خوبی پیش رفت. امسال پروازهای اربعین از 26 فرودگاه انجام می شود و باید به ساختمان صلح توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: باید بر سازمان هواپیمایی کشوری نظارت دقیقی صورت گیرد و از پروازهای اربعین سوء استفاده نشود و از بلیت سود نبرند و بدون ملاحظه با این سازمان برخورد شود.

پازارباش در پایان گفت: امسال در ایام اربعین 15 درصد افزایش پروازها خواهیم داشت. با توجه به 4 میلیون و 300 هزار نفر زائر اربعین امسال، وظیفه حمل و نقل عمومی در تمامی بخشهای ریلی، هوایی، زمینی و دریایی بسیار بزرگ است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *