بیش از ۲۰۰خودرو نجات عازم مراسم اربعین می‌شوند/ هر ۶۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات خواهیم داشت

تبلیغات بنری


رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام بیش از 200 خودروی امداد و نجات به مراسم اربعین خبر داد و گفت: امسال در هر 60 کیلومتر یک ایستگاه امداد و نجات خواهیم داشت و 4 بیمارستان نیز در جاده ها در اختیار داریم. نجف تا کربلا».

یورنا- برحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: باز هم خداوند را به خاطر این موفقیت شاکرم.

وی افزود: خدمتگزاری که خدمتش در امداد و نجات، تسکین آلام و آلام و کمک به نیازمندان است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسئولیت اصلی در حوزه امداد و نجات کشور بر عهده ماست، تصریح کرد: سازمان امداد و نجات ارائه دهنده چنین خدماتی است و دبیر محترم دبیرخانه سازمان امداد و نجات است. -ژنرال نیز سیاست گذار و تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه است.

وی گستره فعالیت سازمان امداد و نجات را از مرزهای شرقی و شمالی تا محورهای مواصلاتی به مرزهای غربی و جنوبی کشور بیان کرد و تصریح کرد: کمک به وزارت بهداشت در ارائه خدمات و جمع آوری و پناه دادن به زائران داخلی و همچنین در عراق مسئولیت اصلی بهداشت و درمان و نجات بر عهده جمعیت هلال احمر ایران است.

کولیوتاد ادامه داد: بیش از 200 خودروی امدادی، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و … امشب حرکت می کنند و طبق طراحی در مکان های مناسب مستقر می شوند.

رئیس هلال احمر تایید کرد: در مسیرهای ارتباطی هر 60 کیلومتر پایگاه امداد و نجات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با گروه های جهادی عراق، وزارت بهداشت عراق و … انجام شده است و کولیوند تایید کرد: با همکاری وزارت بهداشت عراق در زمینه بیماری های واگیر خدمات ارائه خواهیم کرد.

رئیس هلال احمر گفت: در مسیر نجف به کربلا 4 بیمارستان داریم که در هر 100 عمودی یک پایگاه درجه یک و دو وجود دارد، علاوه بر این پایگاه‌های عمومی و عمومی که فعال هستند.

وی افزود: بیمارستان امام علی (علیه السلام) نجف مقر اصلی و محل تجمع نیروهای ما است و داروهای لازم تهیه و ارسال می شود.

کولوند افزود: بیش از 6 هزار نفر از همکاران ما در عراق هستند. در این میان تعداد بسیار زیادی نیز تحت عنوان پزشکیان فعالیت می کنند.

در توضیح امدادگران تصریح کرد: افرادی که فاصله دو پایگاه را با کوله پشتی طی می کنند و در صورت لزوم خدمات فوریت های پزشکی ارائه می کنند به این نام شناخته می شوند.

رئیس هلال احمر گفت: دو فروند هواپیمای ویژه نیروهای مسلح کشور تحت عنوان بیمارستان هوایی فعالیت می کنند که در مواقعی که نیاز به جابجایی تعداد زیادی بیمار و مجروح باشد به ما کمک می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد:
امروز نیز مانند گذشته در جوار حرم امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) جشن وداع برگزار می کنیم تا اجازه شروع کار را بگیریم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان سخنان خود گرما را مهمترین چالش اربعین 1403 عنوان کرد و افزود: همه باید در عبور از این چالش کمک کنیم. زائران محترم در ساعات گرم روز استراحت و نوشیدن مایعات فراوان داشته باشند و همکارانم در هلال احمر مراقب زائران امام حسین علیه السلام باشند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *