ایران یکی از اصلی‌ترین اهداف حملات سایبری است

تبلیغات بنری


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه محیط فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز استفاده شود، گفت: ایران یکی از اهداف اصلی حملات سایبری است.

یورنا امیر سعید ایرانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت حفظ صلح و امنیت بین المللی: مقابله با تهدیدات نوظهور در فضای سایبری سخنرانی کرد.

ایروانی در این نشست با تاکید بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان بخشی ضروری از ارتباطات، تجارت و حاکمیت جهانی گفت: این فناوری ها اگرچه فرصت های زیادی را ایجاد می کنند، اما تهدیدهای نوظهوری را نیز به همراه دارند.

وی بیان کرد: مقابله با تهدیدات نوظهور در محیط فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمند رویکردی چندجانبه است که شامل راهبردهای همکاری های فناورانه، حقوقی و بین المللی است. ایران به‌عنوان یکی از اهداف اصلی حملات سایبری، آسیب‌های زیادی به زیرساخت‌های خود وارد کرده و خدمات عمومی و عملکرد دولت را مختل کرده است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: نمونه های بارز آن حملات استاکس نت و داکو به تاسیسات صلح آمیز هسته ای ایران و حملات سایبری به زیرساخت های مهم صنعتی مانند صنایع فولاد و پتروشیمی و پمپ های بنزین است.

وی افزود: این گونه فعالیت های مخرب نشان می دهد که می توان از محیط های ICT به عنوان ابزار جنگ استفاده کرد و به زیرساخت های کشورها آسیب وارد کرد. مسئولیت اصلی حفظ امنیت و اعتماد در محیط های ICT بر عهده دولت هاست. نقش برجسته و مشارکت فعال دولت ها در مدیریت محیط ICT در سطح جهانی به ویژه در سیاست گذاری و تصمیم گیری باید تقویت و تضمین شود. حاکمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات باید به گونه ای توسعه یابد که بر حقوق کشورها برای تعیین توسعه، حاکمیت و قوانین مرتبط با محیط فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیری نداشته باشد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بر لزوم تدوین و اجرای قواعد حقوقی الزام آور بین المللی با در نظر گرفتن ویژگی های خاص محیط ICT تاکید کرد و افزود: فقدان چنین قوانینی همچنان یک چالش است. اغلب، قوانین بین‌المللی کنونی همگام با سرعت تغییرات تکنولوژیک نیستند و خلأهایی را ایجاد می‌کنند که بازیگران بدخواه از آنها سوء استفاده می‌کنند.

همچنین از دولت ها خواست تا از پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری برای اقدامات قهری اقتصادی، سیاسی یا سایر اقدامات قهری استفاده نکنند و از سوء استفاده از زنجیره های تامین مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات تحت کنترل و مدیریت خود جلوگیری کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پایان تاکید کرد که محیط ICT باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار گیرد و سازمان ملل باید نقش اصلی خود را در ایجاد تعهدات قانونی الزام آور برای جلوگیری از استفاده مخرب فناوری اطلاعات و ارتباطات و حفظ این موضوع ایفا کند. منطقه به منظور ادامه صلح.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *