راه‌اندازی ۱۴ پایگاه اورژانس بانوان در طول سه سال گذشته در کشور

تبلیغات بنری


رئیس سازمان اورژانس کشور به توسعه خدمات هوشمند و زیرساخت های اورژانس به عنوان رویکردی برای این سازمان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم حدود 40 درصد اورژانس ها هوشمند بودند و اکنون 99 مورد است. درصد خدمات اضطراری به صورت هوشمند ارائه می شود.

یورنا – به گزارش ویپدا، جعفر میادفر در یک برنامه تلویزیونی گفت: هوش اورژانس کمک زیادی به کاهش خطاهای انسانی و گرفتن بهترین تصمیم در مواقع بحران کرده است. همچنین دستور تجمیع 115 مرکز اعزام، آزادسازی تعدادی نیروی انسانی، ایجاد پایگاه های بیشتر اورژانس و افزایش 20 تا 25 درصدی ظرفیت عملیاتی اورژانس صادر شد.

وی از استخدام 3 هزار و 540 نفر در سازمان اورژانس کشور در قالب آزمون استخدامی در سال گذشته در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در آزمون جدید استخدامی وزارت بهداشت، نیروهای اورژانس به ویژه استخدام خواهیم کرد. اورژانس زنان». امسال حدود 400 دانشجوی دختر در رشته اورژانس فارغ التحصیل شده و در ایجاد مراکز اورژانس زنان مشارکت خواهند داشت.

رئیس سازمان اورژانس با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته 14 مرکز اورژانس بانوان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه 6 اورژانس قبلی وجود داشت، تعداد آنها به 20 مورد رسیده بود و برنامه سازمان اورژانس توسعه این مراکز در شهرهای بزرگ و مذهبی شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز طبق پیش بینی ها، 20 تا 30 درصد اورژانس ها باید اورژانس بانوان باشد.

میادفر بزرگترین چالش پیش روی اورژانس کشور را فرسودگی ناوگان آمبولانس دانست و گفت: آمبولانس های اورژانس باید نوسازی شوند و نیروی انسانی مورد نیاز به هر نحوی تامین شود. در حال حاضر سه هزار آمبولانس فرسوده در کشور داریم که نیاز به تقویت و نوسازی دارند.

وی با اشاره به توسعه صدا اورژانس هوایی در سال های اخیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر 54 پایگاه اورژانس هوایی فعال در کشور وجود دارد که دو پایگاه با هواپیمای بال ثابت و 52 پایگاه با بالگرد اورژانس فعال هستند. اورژانس هوایی در دنیا بسیار گران است اما در بودجه سالانه بودجه مشخصی برای اورژانس هوایی نداریم که باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور از بهره برداری 400 دستگاه خودروی اورژانس فعال در پایتخت های کشور خبر داد و افزود: در بسیاری از شهرهای بزرگ و شهرهای بزرگی که ترافیک در آن ها اختلال در انجام ماموریت های اورژانسی ایجاد می کند، در شرایطی که با مشکل مواجه شدیم، در استقرار و بهره برداری از کامیون های اورژانس با مشکل مواجه شدیم. ورود نیروهای اورژانس به بالین کاهش یافت.

با اشاره به اینکه در 75 تا 80 درصد ماموریت های اورژانسی نیازی به انتقال بیماران و مجروحان به مراکز درمانی نیست، خاطرنشان کرد: با استفاده از تیم های واکنش سریع در روزها و مناسبت های مختلف، ماشین های مسابقه اورژانس یا نیزه های خودکار اورژانس در این موارد مقرون به صرفه است. ما در زمان و منابع صرفه جویی می کنیم.

میادفر تصریح کرد: مراحل نهایی خرید و توزیع 500 دستگاه آمبولانس جدید به پایان رسیده است و طی یکی دو هفته آینده 230 دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس می شود و امیدواریم تا پایان مهرماه سایر آمبولانس ها نیز ضدعفونی و توزیع شوند. همچنین مناقصه خرید 800 دستگاه آمبولانس در حال انجام است. در برنامه هفتم توسعه از سال جاری یک درصد از عوارض خودروها به خرید آمبولانس اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 404 مادر باردار در کشور با آمبولانس هوایی نجات یافتند، تاکید کرد: ماموریت های اورژانس هوایی در دنیا پرهزینه است اما این خدمت به مستحق ترین افراد از مناطق صعب العبور از جمله ارائه شد. بادیه نشینان و ما مفتخریم که این ماموریت 150 میلیون تومان صرف خدمات اورژانسی برای نجات جان انسان ها به ویژه مادران باردار می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به 5 میلیون ماموریت سالانه اورژانس در کشور گفت: حدود 4 میلیون نفر از همکاران ما از منازل بازدید می کنند و همکاران پرستار اورژانس ما آموزش های لازم را برای نجات بیماران در کشور دیده اند. دوران طلایی

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *