ثبت یک تصویر عجیب در تهران؛ شاهین روی داشبورد خودرو سواری

تبلیغات بنری


پرنده ای به نام دلیجا که شاهین است و برای خرید، فروش و نگهداری نیاز به مجوز دارد، در یکی از روزهای گرم سال در خیابان ها و مقابل خودروی یک شهروند تهرانی پرسه می زد.

یورنا نگهداری از حیوانات و پرندگان توسط افراد در قفس یا در خانه یکی از پدیده های رو به افزایش در سال های اخیر بوده است.

در این میان برخی حیوانات و پرندگان خاصی را برای نگهداری انتخاب می کنند که از نظر اندازه و شرایط نگهداری هیچ ربطی به زندگی فردی یا جمعی انسان ندارند.

بر اساس عکس های به دست آمده به یورنا، به نظر می رسد یکی از شهروندان تهرانی در اقدامی عجیب پرنده ای به نام «دلیجه» شاهین را در خودروی شخصی خود در هوای گرم غیرقابل تحمل نگهداری کرده است. و او این پرنده خاص را در شهر حرکت داد.

عکسی عجیب در تهران ثبت شد.  صقر در ماشین نشسته است

این پرنده که جزو پرندگان شکاری طبقه بندی می شود به دلیل قرار گرفتن در بالای هرم غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و نگهداری و فروش آن نیاز به مجوز دارد.

در همین رابطه علی رضا ساجدین معاون نظارت و پایش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مرحله وی با بیان اینکه این پرنده در استان تهران نیز دیده شده است، گفت: دلیجا در طبیعت و حاشیه شهرها و روستاها زندگی می کند و نگرانی زیادی در مورد تعداد آن وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اینکه نگهداری، خرید و فروش این پرنده نیازمند مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است و اگر این کارها بدون مجوز انجام شود، جرم است، ادامه داد: حتی اگر فرد مجوز داشته باشد، شرایط لازم است یعنی حیوان باید برای نگهداری و حمل و نقل مناسب باشد نه اینکه در جعبه مقوا نگهداری شود و در ماشین حمل شود.

معاون پایش و نظارت بر امور محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه به جز در شرایط خاص معمولا مجوز نگهداری پرنده شکاری صادر نمی کنیم، افزود: ممکن است این فرد مجوز نگهداری و نگهداری از این پرنده را نداشته باشد. غیرقانونی است که در این صورت مرتکب جرم شده است. از آنجایی که بسیاری از امور در جامعه جرم است، اما افراد مرتکب آن می شوند، برخی افراد نیز تمایل به ارتکاب این گونه جرائم دارند.

ساجدین با اشاره به اینکه در این عکس ها هیچ مشخصاتی از فرد وجود ندارد، گفت: در صورت وجود مشخصاتی از این فرد باید از وی شکایت می شد و از سوی مقام قضایی دستور برای کشف این موضوع صادر می شد. منبع این پرنده تحت چه شرایطی نگهداری می شد.

عکسی عجیب در تهران ثبت شد.  صقر در ماشین نشسته است

وی از مردم خواست در صورت مشاهده چنین صحنه هایی را گزارش کنند و ادامه داد: مشخصات فرد باید مشخص باشد. حتی اگر پلاک خودرو مشخص باشد، می توان از روی آن مدارک تهیه کرد و به مرجع قضایی گزارش داد، مرجع قضایی مشخصات آن فرد را از طریق پلیس دریافت می کند و پس از آن فرد باید برای شناسایی او معرفی شود. او چگونه این پرنده را به دست آورد؟

معاون نظارت و کنترل سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از آنجایی که این پرنده تربیت شده است، خارج از چرخه زیست محیطی است و اگر فردی بدون مجوز از این نوع پرندگان نگهداری کند، امکان بازگشت آن به طبیعت وجود ندارد می تواند آن را از او بگیرد و به باغ وحش منتقل کند.

ساجدین تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده چنین مواردی می توانند با سامانه 1540 سازمان حفاظت محیط زیست تماس گرفته و مواردی مانند شکار غیرمجاز، صید و سایر موارد زیست محیطی را گزارش کنند تا همکاران ما با توجه به اولویت و اهمیت موضوع با آنها برخورد کنند. موضوع. یک گزارش

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *