حدود ۷۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

تبلیغات بنری


شبکه بانکی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 563 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده که نسبت به سهم این تسهیلات تا 23 مرداد 1403 (مبلغ 544 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است). عملکرد بیش از 103 5 درصد است.

یورنا به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی: طبق بند (ج) تبصره (13) قانون بودجه کشور به طور کلی: بانک مرکزی موظف است بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قوانین مربوط به آن را انجام دهد. ایثارگران از محل سپرده های جاری قیر الحسنه و پس انداز به شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی در خصوص اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و زایمان به هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1398/01/01 بوده است. مبلغ سه میلیارد ریال و برای شوهران زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (این سقف ها برای خانواده شهدا و ایثارگران دو برابر می شود). اقدامات لازم را انجام دهید.

در بند (8) ماده قانونی فوق الذکر نیز مقرر شده است: مؤسسات اعتباری پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت عدم پرداخت اعتبار آنها، برای ارائه ضامن، باید اعتبار حساب پشتیبانی یا اعتبار را بررسی کنند. سهام سرمایه متقاضیان یا بستگان آنها از درجه یک درجه یک یا سایر دارایی های مالی آنها یا صرفاً اخذ سفته و ضامن باید تسهیلات پرداخت کند.

لذا در راستای اجرای قوانین بودجه 1403 کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولین روزهای سال به شبکه بانکی ابلاغ شد و بانک مرکزی به صورت مستمر بر سامانه تسهیلات مذکور نظارت و نظارت دارد. .

لازم به ذکر است طبق دستورالعمل بانک مرکزی همواره باید حداقل 5 بانک فعال در تمامی استانداری ها و شهرستان های کشور برای ثبت نام متقاضیان در سامانه وجود داشته باشد. سهم بانک ها نیز طوری مدیریت می شود که توزیع آن در چند ماه اول متمرکز نباشد و این سهم در طول سال توزیع شود.

در خصوص اخذ ضمانت نامه، بر اساس الزام قانونی مذکور، بانک های عامل بر اساس نتیجه اخذ شده توسط متقاضیان در فرآیند راستی آزمایی نسبت به اخذ سفته و ضمانت نامه اقدام می نمایند. بنابراین آنچه حدود و مزایای حامی را مشخص می کند، امتیاز کسب شده توسط متقاضی و حامی وی در راستی آزمایی انجام شده در زمان اخذ تسهیلات است. بر این اساس و بر اساس مصوبه مصوب قانونگذار از متقاضیان ضمانت نامه اخذ می شود.

در پایان لازم به ذکر است این بانک موضوع تسهیل شرایط ضمانت و اخذ ضمانت نامه در بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه قرض الحسنه در سال جاری به شبکه بانکی را ابلاغ و تاکید کرده است. هر گونه ابهام، سوال یا مشکل در این زمینه، شهروندان گرامی می توانند از طریق سایت بانک، ثبت نام و پیگیری درخواست خود در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *